کتاب اقتصاد خوب برای دوران سخت

Good Economics for Hard Times
کد کتاب : 31224
مترجم :
شابک : 978-6002535849
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 31 اردیبهشت

پرفروش ترین کتاب سال 2019 در حوزه ی اقتصاد

معرفی کتاب اقتصاد خوب برای دوران سخت اثر آبهیجیت بنرجی

سر در آوردن از این امر که چگونه باید با مشکلات بحرانی اقتصاد امروز دسته و پنجه نرم کنیم شاید یکی از بزرگ ترین چالش های زمان ما باشد. چالشی حتی بزرگ تر از سفرهای فضایی یا حتی موفقیت انقلابی دیگری در علوم پزشکی. آنچه امروز در معرض خطر است، ایده ی کلی از آن سبک زندگی است که به عنوان زندگی خوب می شناسیم و این مساله ای است که در کتاب "اقتصاد خوب برای دوران سخت" از "آبهیجیت بنرجی" مورد بررسی قرار گرفته است.
مهاجرت و نابرابری ها، جهانی شدن و اختلالات تکنولوژیک، رشد کاهش یافته و تغییر شدت یافته ی اقلیم جهانی، منبع نگرانی های بزرگی در سراسر دنیا از دهلی نو تا داکا و از پاریس تا واشنگتن می باشد. منابعی که این چالش ها را زیر ذره بین می برند در دسترس اند اما آنچه فقدانش به شدت محسوس است، ایده هاییست که به وسیله ی آن بتوان از اختلافات و عدم اعتمادهایی که بین افراد برای تصمیم گیری وجود دارد، عبور کرد.اگر در این زمینه موفق شویم، تاریخ همواره از عصر ما با قدردانی و سپاس یاد خواهد کرد اما اگر شکست بخوریم، خسارات احتمالی غیر قابل محاسبه خواهد بود.
در کتاب "اقتصاد خوب برای دوران سخت"، "آبهیجیت بنرجی" اقتصاددان معروف موسسه ی فناوری ماساچوست به همراه "استر دوفلو" این چالش را مورد بررسی قرار داده و با تحقیقات گسترده ی خود در زمینه ی اقتصاد، آن را با وضوح و شکوه تمام توضیح داده اند. "اقتصاد خوب برای دوران سخت"، اثری است اصیل، تحریک آمیز و ضروری برای مداخله ای هوشمندانه در جامعه ای که براساس احترام و محبت ساخته شده است. دستاوردی خارق العاده از "آبهیجیت بنرجی" که به ما کمک می کند تا دنیایی را که در شرایط خاصی متعادل است، بهتر فهمیده و قدردانش باشیم.

کتاب اقتصاد خوب برای دوران سخت

آبهیجیت بنرجی
آبیجیت بنرجی (Abhijit Vinayak Banerjee؛ زادهٔ ۲۱ فوریهٔ ۱۹۶۱) دانشمند هندی-آمریکایی در زمینه اقتصاد توسعه اهل ایالات متحده آمریکا است. بنرجی استاد اقتصاد بنیاد فورد در مؤسسه فناوری ماساچوست است. او در سال ۲۰۱۹ به‌همراه همسرش استر دوفلو و میشائیل کرمر برای «رویکرد تجربی‌شان برای کاهش فقر جهانی» برنده جایزه یادبود نوبل علوم اقتصادی مشهور به نوبل اقتصاد شد.
نکوداشت های کتاب اقتصاد خوب برای دوران سخت
Good Economics for Hard Times' lives up to its authors' reputations, giving a masterly tour of the current evidence on critical policy questions facing less-than-perfect markets in both developed and developing countries, from migration to trade to postindustrial blight.
اقتصاد خوب برای دوران سخت کتابی است در حد و اندازه های نام و شهرت نویسنده اش و مخاطب را استادانه به گردشی در سیاست های انتقادی می برد که بازارهای نه چندان کامل را در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته از جنبه ی مهاجرت و تجارت گرفته تا پژمردگی پساصنعتی زیر سوال خواهد برد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Lucid and frequently surprising... Banerjee and Duflo's arguments are original and open-minded and their evidence is clearly presented. Policy makers and lay readers looking for fresh insights into contemporary economic matters will savor this illuminating book.
شفاف و غالبا تعجب برانگیز، بحث های بنرجی و دوفلو بسیار اصیل و روشنفکرانه اند و مدارک آن ها به خوبی ارائه شده. سیاست گذاران و واعظانی که به دنبال بینشی جدید در بحث اقتصاد معاصر هستند، از این کتاب روشنگرانه لذت کافی را خواهند برد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A canard-slaying, unconventional take on economics...This might look like yet another conventional state-of-the-world economics book, but it is anything but. It is an invigorating ride through 21st-century economics and a treasure trove of facts and findings.
برداشتی خارج از عرف از اقتصاد معاصر...این کتاب ممکن است شبیه یک کتاب مرسوم دیگر در باب وضعیت اقتصاد جهان به نظر برسد، اما هرچیزی غیر از آن است. این اثر، یک سفر نیروبخش در جاده ی اقتصاد قرن بیست و یک و گنجینه ای از حقایق و یافته هاست.
Times Times

قسمت هایی از کتاب اقتصاد خوب برای دوران سخت (لذت متن)
ما در عصری از قطبی سازی رو به رشد به سر می بریم؛ به طوری که مذاکره عمومی بین جناح چپ و جناح راست، از مجارستان گرفته تا هند، از فیلیپین تا آمریکا، از انگلیس تا برزیل، از اندونزی تا ایتالیا در سرتاسر دنیا بیش از پیش به یک مراسم فحش و فحش کاری تبدیل شده است تا آنجا که استعمال بی دلیل کلمات خشن و زننده دیگر جایی برای جبران یا باز پس گرفتن آن چه بین دو طرف رد و بدل شده باقی نمی گذارد. طبق اطلاعات ثبت شده در آمریکا یعنی همان جایی که زندگی و کار می کنیم، انتخابات چند حزبی به حداقل خود رسیده است. ۸۱ درصد از افرادی که خود را طرفدار یا هم عقیده با یک حزب در نظر می گیرند دیدگاهی نسبت منفی نسبت به حزب مخالف دارند. ۶۱ درصد از دموکرات ها، جمهوری خواهان را افرادی نژادپرست، زن ستیز و تبعیض گرای جنسی، یا اشخاصی متحجر قلمداد می کنند. به همین منوال، ۴۴ درصد از جمهوری خواهان نیز دموکرات ها را گروهی مغرض و بدخواب حساب می آورند. یک سوم آمریکایی ها با ازدواج یکی از اعضای خانواده با فردی که طرفدار حزب رقیب است به شدت مخالفت اند. در فرانسه و هند، کشورهایی که زمان بسیاری را آنجا می گذرانیم، در عصر لیبرال و 《آگاهی اندیش》 نخبه پروری که در آن هستیم، پیدایش جنبش سیاسی راست، اغلب در مفهومی هزاره ای جلوه گر می شود. به روشنی احساس می شود آنچه ما به عنوان تمدن می شناسیم، بر مبنای دموکراسی و مناظره در معرض خطر است.