کتاب بازگشت امر سیاسی

The Return of the Political
کد کتاب : 36750
مترجم :
شابک : 978-6220602729
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

در دفاع از پوپولیسم چپ
For A Left Populism
کد کتاب : 89149
مترجم :

شابک : ‫‭ 978-9648618433
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

در دفاع از پوپولیسم چپ
The Return of the Political
کد کتاب : 34937
مترجم :
شابک : 978-9642072309
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در دفاع از پوپولیسم چپ اثر شانتال موفه

«در دفاع از پوپولیسم چپ» و با ترجمه‌ای دیگر «بازگشت امر سیاسی» اثر شانتال موفه اثری اساسی در نظریه‌ی سیاسی معاصر است که به‌طور انتقادی با چالش‌های پیش‌روی دموکراسی در دنیای مدرن درگیر می‌شود. این کتاب که به عنوان بخشی از مجموعه‌ی «متفکران رادیکال» منتشر شده است، تحلیلی تحریک‌آمیز و روشنگرانه از ظهور مجدد امر‌سیاسی به‌عنوان بعد مرکزی جامعه‌ی انسانی ارائه می‌دهد.
کتاب رابطه‌ی پیچیده بین لیبرالیسم، دموکراسی و امر‌سیاسی را بررسی می‌کند. موفه استدلال می‌کند که پیروزی لیبرال دموکراسی در قرن بیستم منجر به غیرسیاسی شدن جامعه شد که در آن درگیری‌های سیاسی به مسائل فنی یا مدیریتی کاهش یافت. با این حال، موفه ادعا می‌کند که این سیاست‌زدایی در نهایت ثابت شده است که پایدار نیست، زیرا نمی‌تواند به تضادها و شکاف‌های عمیقی که مشخصه‌ی سیاست معاصر است، رسیدگی کند. موفه با تکیه بر طیف متنوعی از منابع فلسفی و سیاسی، نقد قانع‌کننده‌ای از نظریه‌های لیبرال دموکراسی ارائه می‌کند که به عقیده‌ی او، اجماع و حقوق فردی را به قیمت مشارکت سیاسی واقعی اولویت می‌دهد. در عوض، موفه از یک برداشت رادیکال‌تر از دموکراسی مبتنی بر به رسمیت شناختن کثرت‌گرایی، تضاد و آگونیسم (سیاست رقابتی) دفاع می‌کند. به عقیده‌ی موفه، دموکراسی به معنای از‌بین‌بردن تضاد نیست، بلکه به دنبال ایجاد مکانیسم‌های نهادی برای بیان صلح‌آمیز منافع و دیدگاه‌های مختلف است. علاوه بر این، موفه معتقد است که غیرسیاسی شدن جامعه راه را برای ظهور جنبش‌های پوپولیستی و استبدادی هموار کرده است که از نارضایتی گروه‌های به حاشیه رانده شده سوء‌استفاده می‌کنند و آن‌ها را علیه نهادهای لیبرال دمکراتیک بسیج می‌کنند. موفه در پاسخ خواستار احیای حوزه‌ی سیاسی است که در آن سیاست دموکراتیک از طریق پرورش یک حوزه‌ی عمومی قوی و ارتقای شهروندی فعال احیا می‌شود. موفه در سراسر کتاب با طیف وسیعی از نظریه‌پردازان و فیلسوفان سیاسی، از جمله کارل اشمیت، هانا آرنت، و ژاک رانسیر و دیگران درگیر است. او به‌طور انتقادی سهم آن‌ها را در بحث در مورد ماهیت سیاست و دموکراسی ارزیابی می‌کند و دیدگاه متمایز خود را در مورد این موضوعات پیچیده ارائه می‌دهد.
«در دفاع از پوپولیسم چپ» مداخله‌ای تأمل‌برانگیز و به‌موقع در نظریه‌ی سیاسی معاصر است. تحلیل دقیق شانتال موفه و حمایت پرشور از یک دموکراسی رادیکال‌تر، خواندن این کتاب را برای هر‌کسی که علاقه‌مند به درک و تغییر چشم‌انداز سیاسی قرن بیست و یکم است ضروری می‌کند. خواه دانشمند، فعال یا شهروند نگران باشید، این کتاب بینش‌های ارزشمندی را در مورد چالش‌ها و امکانات سیاست دموکراتیک در عصر عدم اطمینان و تحولات ارائه می‌دهد.

کتاب در دفاع از پوپولیسم چپ

شانتال موفه
شانتال موفه، زاده ی 17 ژوئن 1943، تحلیلگر و نظریه پرداز سیاسی و فمینیست بلژیکی است. موفه در دانشگاه های لوون، پاریس و اسکس تحصیل کرد و در بسیاری از دانشگاه های سراسر جهان از جمله هاروارد، کورنل، پرینستون و دانشگاه پاریس فعالیت کرده است. او اکنون استاد دپارتمان سیاست و روابط بین الملل دانشگاه وست مینستر در انگلستان است.