کتاب کیانیان

Les Kyanides
کد کتاب : 35533
مترجم :
شابک : 978-9644453403
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 242
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کیانیان اثر آرتور کریستین سن

"کیانیان" کتابی است به قلم "آرتور کریستین سن" که توسط انتشارات علمی و فرهنگی در دویست و چهل و دو صفحه به عرصه ی چاپ رسیده است. کتاب فعلی یکی از شناخته شده ترین آثار منتشر شده از قلم "آرتور کریستین سن"، ایران شناس نام دار دانمارکی است. "آرتور کریستین سن" پس از اتمام تحصیلات خود در کشورش دانمارک و همچنین آلمان و کسب دانش و آشنایی عمیق با زبان هایی نظیر عربی، پهلوی، اوستایی، فارسی و زبان های مهم اروپایی، مطالعه ی دقیق خود را در مورد تاریخ و فرهنگ ایران قبل از اسلام آغاز کرد. "آرتور کریستین سن" اولین پژوهش خود را در سال 1901 پیرامون مزدک و به زبان دانمارکی سازمان داد و به رشته ی تحریر درآورد و از آن به بعد تا پایان عمر مشغول به کار و تحصیل بود. "آرتور کریستین سن" در طول چهل و پنج سال پژوهش، انواع و اقسام مقالات، رساله ها و کتب مختلف را پیرامون مسائل مربوط به ایران به نگارش درآورد که در این میان، کتاب "کیانیان"، با ترجمه ی استاد ذبیح الله صفا، از اهمیتی ویژه برخوردار است.
خواننده با مطالعه ی کتاب "کیانیان" متوجه می شود که هیچ ارتباطی میان پادشاهان تخیلی کیان و سلسله ی تاریخی هخامنشیان وجود ندارد و تمام فرضیات محققانی نظیر هرتسفلد، با استدلال و مستنداتی متقن در این زمینه رد شده و نویسنده ثابت کرده است که کیانیان گروهی از حکام محلی در شرق ایران بوده اند که آخرین فرد شناخته شده از آن ها، ویشتاسپ بوده و وی با زرتشت، پیامبر ایرانی، هم عصر بوده است. "آرتور کریستین سن" بحث مفصلی از کتاب را به "کی" و "کیان" اختصاص داده و این بحث، کهن ترین مطالب اوستا را تا جدیدترین کتاب های معتبر تاریخی، پوشش می دهد.

کتاب کیانیان

آرتور کریستین سن
آرتور امانوئل کریستنسن (Arthur Emanuel Christensen) (زادهٔ ۱۹ ژانویهٔ ۱۸۷۵ در کپنهاگ – درگذشتهٔ ۳۱ مارس ۱۹۴۵ در کپنهاگ) ایران‌شناس، خاورشناس، لغت‌شناس و پژوهشگر معروف اهل دانمارک است.کریستنسن در ۹ ژانویهٔ ۱۸۷۵ در کپنهاگ به دنیا آمد. پدر وی مدیر یک پست‌خانه و او تنها فرزند خانواده بود. به گفتهٔ خود وی خواندن کتاب هزار و یکشب در کودکی چنان تأثیری بر روی او گذاشت که میل به اینگونه مطالعات را در وی برانگیخت. در ۱۳سالگی، در انشایی نوشت که میل دارد تا زبان‌شناس شود تا بتوا...