کتاب اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری

Europe between Democracy and Dictatorship
(1900-1945)
کد کتاب : 35535
مترجم :
شابک : 978-6004369626
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 635
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری اثر کونن فیشر

فیشر در کتاب« اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری»تحلیلی گیرا از تاریخ آشفته اروپا در نیمه اول قرن بیستم ارائه می دهد. از خوش بینی در آغاز قرن گرفته تا امواج متوالی تخریب جنگ های جهانی اول و دوم.
این کتاب که توسط یک مرجع برجسته در این زمینه نوشته شده است ، از زمینه های تخصصی مختلفی بهره می برد.
فیشر ضمن تأکید بر قدرتهای بزرگ اروپا و وقایع مهم اوایل قرن بیستم ، به کشورهای کوچکتر اروپا از اقیانوس اطلس تا دریای سیاه و بالتیک تا مدیترانه توجه لازم را می کند.

کتاب« اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری »فراتر از الگوی سیاسی ، جامعه شناسی و اقتصادی شامل ارجاعات گسترده ای به صحنه فرهنگی اروپا است.
این کتاب هم به صورت گاهشماری گسترده و هم به صورت موضوعی ، به منظور اجازه دادن به بینش های مختلف تاریخی ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کانن فیشر استاد در دانشکده تاریخ دانشگاه سنت اندروز ، اسکاتلند است. او نویسنده کتاب کمونیست های آلمان و ظهور نازیسم (1991)است.
وی سردبیر نشریه ظهور ناسیونال سوسیالیسم و طبقات کارگر در ویمار آلمان است. وی هم اکنون در حال تحقیق در مورد تاریخ روابط فرانسه و آلمان در دوران رکود بزرگ (32 - 1929) است.

کتاب اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری

کونن فیشر
کانن فیشر (متولد: 14 ژوئن 1951 ، ولینگتون ، نیوزیلند)، استاد تاریخ، دانشگاه سنت اندروز متولد ولینگتون، نیوزیلند، کانن فیشر استاد افتخاری دانشکده تاریخ دانشگاه سنت اندروز است.
دسته بندی های کتاب اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری
نکوداشت های کتاب اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری
Conan Fischer has written one of the finest short surveys of early twentieth-century Europe that I know, and one that will prove worthwhile to beginning students and advanced scholars alike
کونن فیشر یکی از بهترین کتاب های مربوط به اوایل قرن بیستم در اروپا را که من می شناسم نوشته است و یک تحقیق ارزشمند برای دانشجویان و دانشمندان پیشرفته ارائه د اده است.
European History Quarterly

قسمت هایی از کتاب اروپا میان دموکراسی و دیکتاتوری (لذت متن)
وسوسه انگیز است، ساعتی که پس از آن زندگی باید در سال ۱۹۴۵ دوباره از ابتدا آغاز می شد. البته، اروپای معاصر بیش از آن به گذشته اش مدیون بود که به چنین رویکردی مجال بدهد. مرده ریگ عمیق تر آن به غایت کهن باقی می ماند، میراثی که طی یک هزاره شکل گرفت و تکامل یافت، اما طی دهه هایی هم که با آن سروکار داریم متحول شد. این اثر معمای این تاریخ را آن طور که کشف می کند پیش می کشد و بسیاری از چیزهایی را که به شکل گیری اروپای معاصر انجامید و به آن مباهات می شود بررسی می کند، اما در عین حال امواج پی درپی تاریکی را که دو نسل پیش قاره را احاطه کرد مد نظر قرار می دهد. جنگ و صلح، مدرنیته و ارتجاع نوستالژیک، انسانیت و بربریت و البته دموکراسی و دیکتاتوری همگی به تجربه اروپا در اوایل قرن بیستم کمک شایانی کردند.

هشت روز مهلت می داد از آلبانی خارج شوند. با وجود خشم رم و پاریس، هیچ قدرت بزرگی از صربستان پشتیبانی علنی نکرد و بلگراد ناچار شد به سرعت به خواسته های وین تن بدهد. بریج گفت «اقدام مستقل دست آخر موثرترین راه دفاع از منافع پادشاهی به نظر می رسید»(۶) و انصاف چاره دیگری هم موجود نبود. با وجود بروز زودگذر اشتیاق اتریش دوستی در اکتبر ۱۹۱۳ پس از آخرین بحران آلبانی، سیاست برلین در بالکان و ترکیه با خط مشی وین منافات داشت: این امر فرانتس یوزف و برشتولد را وادار کرد به یک تهاجم بزرگ دیپلماتیک دست بزنند که هدف آن بازیابی حمایت آلمان بود. همان طور که برشتولد پیش سفیر اتریش در برلین در مه ۱۹۱۴ گلایه کرد:«انگار اهالی برلین نتوانسته اند خود را... از اندیشه یک آشتی سیاسی بین اتریش - مجارستان و صربستان خلاص کنند: اندیشه ای که با توجه به خصومت ریشه دار در وجدان ملی صرب ها نسبت به اتریش - مجارستان باید عبث به نظر برسد...»