کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات

Using Communication Theory
کد کتاب : 35783
مترجم :
شابک : 978-6004364546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 353
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات اثر سون ویندال

نظریه های ارتباطات چه ارتباطی با عمل آن دارد؟ برنامه ریزی ارتباطی روزانه توسط هزاران نفر مورد استفاده قرار می گیرد: پزشکان روابط عمومی ، نویسندگان فنی ، فعالان اطلاعاتی ، متخصصان تبلیغات ، مشاوران سازمان ، مربیان ، رابطان سلامت و موارد دیگر. بدون درک درستی از نظریه ی ارتباطات ، این افراد در شنیدن و رساندن پیام های خود در شلوغی های بسیار مشکل پیدا خواهند کرد.
نسخه ی دوم این کتاب درسی پرفروش با در نظر گرفتن نیاز دانشجویان به روز شده است. با ویژگی های جدید یادگیری گسترده که مستقیما با جنبه عملی تئوری درگیر می شوند ، دانشجویان:
-آنچه را که می آموزند با فعالیتها و تمرینات فراوانی که در کتاب است تمرین می کنند.

-تجربیات خود را از طریق راهنمایی برای تأمل که در کتاب آمده است، در تئوری اعمال می کنند.

-یادگیری خودشان را با استفاده از تعاریف برجسته و لیست اصطلاحات اصلی که در کتاب آمده است تثبیت می کنند.

-با گزیده هایی از متن که درون باکس هایی نوشته شده است، آموخته های خود را بیشتر از قبل پیش می برند.

کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات با استفاده از نشان دادن ارتباط مستقیم نظریه ها با عمل و تجربه ی برنامه ریزی ارتباطات موثر ، دیدگاه های ضروری در مورد ماهیت عملی نظریه ارتباطات را فراهم می کند. در فضای بیش از حد ارتباطی امروز ، این کتاب همچنان راهنمای معتبر و موثری برای دانشجویان و دیگر افراد است.
کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات توسط علیرضا دهقان ترجمه شده است. این کتاب را نشر علمی و فرهنگی منتشر کرده است.

کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات

سون ویندال
سون ویندال (Sven Windahl) (متولد 1 مه 1942) استاد سوئدی مطالعات ارتباطات و همچنین مشاور در زمینه ارتباطات سازمانی است. تأثیرگذارترین اثر وی کتاب استفاده از نظریه ارتباطات از سال 1989 است که با همکاری دکتر بنو سیگنیتزر و ژان تی اولسون نوشته شده است. این کتاب به بسیاری از زبانها ترجمه شده است.
دسته بندی های کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات
نکوداشت های کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات
Using Communication Theory was a rarity in bridging the gap between ideas and practice. I
این کتاب، کتابی نادر در پیوند ایجاد کردن بین ایده و عمل است.
Denis McQuail

It is the comprehensive and self-evident source for theories and models, forming the base for the study of professions requiring communication planning.
این کتاب منبعی جامع و خودخوان برای تئوری ها و مدل ها است و کتابی پایه ای برای مطالعه ی مشاغل مورد نیاز در برنامه ریزی ارتباطی است.
Larsåke Larsson

قسمت هایی از کتاب کاربرد نظریه های ارتباطات (لذت متن)
برنامه ریزی ارتباطات مفهومی کلی و چند وجهی است. هر روز هزاران نفر کارورزان روابط عمومی نویسندگان متخصص، پیکارگران، کارگزاران اطلاعات، تبلیغات کنندگان، مشاوران سازماندهی، مربیان، رابط های بهداشت و بسیاری کسان دیگر این اصلاح را به کار می برند. اصلاح برنامه ریزی ارتباطات احتمالا کمتر از فعالیتی که این اصلاح بیانگر آن است رواج دارد. دلیل این امر شاید این باشد که مفهوم ارتباطات را ظاهرا نمی توان با برنامه ریزی پیوند داد، زیرا چنین تصور می شود که ارتباط طبیعتا امری خودانگیخته است اما برنامه ریزی معمولا وابسته به مفاهمی مثل مدیریت، نظارت، راهبرد است. در این کتاب نشان خواهیم داد که به منظور رسیدن به نتایج خوب (برای مقاصد خوب) این دو ارتباطات و برنامه ریزی باید دوش به دوش هم حرکت کنند.

ما دو هدف را دنبال می کنیم اول اینکه می خواهیم کار و روانی را که در حیطه برنامه ریزی ارتباطات کار می کنند با نظریه هایی آشنا کنیم که دانشمندان ارتباطات و کارورزان در خلال دو دهه گذشته تدوین کرده اند. این آشنایی می تواند برای برنامه ریزان در طراحی، اجرا و ارزیابی طرحهایشان کاملا می افتد. هدف دوم ما این است که دانشجویان ارتباطات را به صورت مقدماتی با زمینه غالبا دشوار نظریه ارتباطات أثنا کی رویکرد ویژه این کتاب می تواند راه شناخت و جیرگی بر مشکلات روانی را که در باب نظریه، اغلب گریبانگیر دانشجویان مبتدی است. هموار کند، در واقع، ما انتظار داریم که غیر از افراد مبتدی، دانشجویان غرتباطات این کتاب با ارزشمند بیایند حال اصلا رویکرد ما چیست؟ کونش ما این است که نظریه های ارتباطات را به وضعیت های کار برنامه رپری ارتباطات پیوند زنیم. بنابراین، کار و رل یا نظریه ها به شیوهای أشنا خواهد شد که با تجربه و وضعیت کاری روزمره او نزدیگه باشد. در نتیجه دانشجوی ارتباطات در می یابد که «نظریه» می تواند کاربرد عملی فراوان داشته باشد و دارد.