کتاب انجیل یهودا

The Gospel of Judas
از دست نوشته چاکوس
کد کتاب : 36487
مترجم :
شابک : 978-6220403258
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 30 اردیبهشت

معرفی کتاب انجیل یهودا اثر رودولف کاسر

«انجیل یهودا» یک انجیل عرفانی است. این محتوا شامل مکالمات بین عیسی و یهودای اسکاریوتی است. با توجه به اینکه شامل الهیات اواخر قرن 2 است ، تصور می شود که در قرن 2 توسط مسیحیان گنوسی ساخته شده است ، نه خود یهودای تاریخی. تنها نسخه ای از آن که وجود دارد ، متن زبان قبطی است که دارای کربن مربوط به 280 سال بعد از میلاد ، به علاوه منهای 60 سال است. گفته شده است که این متن از نسخه خطی قبلی در زبان یونانی گرفته شده است. ترجمه انگلیسی برای اولین بار در اوایل سال 2006 توسط انجمن جغرافیایی ملی منتشر شد.
بر خلاف انجیل های شرعی ، که یهودا را خیانت کار معرفی می کند که در مقابل پول عیسی را به صلیب کشیدن به مقامات تحویل می داد ، انجیل یهودا اعمال یهودا را مطابق دستورالعمل های عیسی ناصری به او نشان می دهد. این ادعا می کند که سایر شاگردان انجیل واقعی را که عیسی فقط به یهودا اسکریوت ، تنها پیرو متعلق به "نسل مقدس" در میان شاگردان آموخته است ، یاد نگرفته اند.
انجیل یهودا شامل 16 فصل است که آموزه های عیسی را درباره امور معنوی و کیهان شناسی مستند می کند. مطابق متن ، یهودا تنها شاگرد عیسی است که سخنان استاد خود را به درستی درک می کند. این انجیل شامل عناصر روایی کمی است. اساسا ، در انجیل چگونگی آموزش معنای واقعی پیام او توسط عیسی توسط یهودا ثبت شده است.

کتاب انجیل یهودا

رودولف کاسر
رودولف کاسر (14 ژانویه 1927 - 8 اکتبر 2013) ، متن شناس و باستان شناس و دانشمند اهل سوئیس بود. وی در ترجمه نسخه های خطی زبان قبطی باستان متخصص بود.او از سال 1946 تا 1950 تحصیلات عالیه خود را در رشته الهیات در لوزان و پاریس به دست آورد و همچنین یک دکتری در پاریس در سال 1964 دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب انجیل یهودا
The secret account of the revelation that Jesus spoke in conversation with Judas Iscariot…
گزارش محرمانه وحی ای که عیسی در مکالمه با یهودای اسکریوت صحبت کرد
Gospel of Judas

The discovery of the Gospel of Judas is astonishing.
کشف انجیل یهودا حیرت انگیز است.
Elaine Pagels

Lift up your eyes and look at the cloud and the light within it and the stars surrounding it. The star that leads the way is your star.
چشمان خود را باز کنید و به ابر و نور درون آن و ستاره های اطراف آن نگاه کنید. ستاره ای که راه را هدایت می کند ، ستاره شماست.
Gospel of Judas

قسمت هایی از کتاب انجیل یهودا (لذت متن)
از این طریق است که چهره انجیلی یهودای خائن آتش یهودستیزی را شعله ور می کند. یهودای انجیل حاضر می تواند این گرایش یهودستیزانه را خنثی کند. او کاری جز آنچه خود عیسی از او خواسته انجام نمی دهد، به عیسی گوش می سپارد و به او وفادار می ماند. در انجیل یهودا، یهودا اسخریوطی شاگرد محبوب و دوست عزیز عیسی از کار درمی آید. علاوه بر این، اسراری که او از عیسی می آموزد متأثر از نوعی سنت گنوسی یهودی اند و آموزگار این اسرار، عیسی، استاد و ربی است. انجیل مسیحی یهودا با دیدگاهی یهودی و مسلمأ، با دیدگاه یهودی متفاوتی از اندیشه کنوسی سازگاری دارد، و این اندیشه گنوسی یهودی است که چونان اندیشه گنوسی مسیحی تعمید داده شده است.

در کتاب حاضر، عیسی این باور افلاطونی را بازگو می کند که هرکس ستاره خاص خود را دارد، و تقدیر انسان ها با ستاره هایشان مرتبط است. عیسی می گوید که یهودا نیز ستاره خودش را دارد. نزدیک به پایان متن، درست پیش از آن که یهودا درابری نورانی شمایل نورانی بیابد و به روشن شدگی دست یابد، عیسی از او می خواهد که به سوی آسمان ها نگاه کند و ستارگان و جلوه نور را ببیند.