کتاب ترور مارگارت تاچر

The Assassination of Margaret Thatcher
کد کتاب : 4864
مترجم :
شابک : 978-6004610629
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه آئودی برای داستان کوتاه سال 2015

نامزد مدال اندرو کارنگی سال 2015

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب ترور مارگارت تاچر اثر هیلاری مانتل

کتاب «ترور مارگارت تاچر» مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی «هیلاری مانتل» است که نخستین بار در سال 2014 به چاپ رسید. «مانتل» در این مجموعه، همان شخصیت پردازی های جذاب و نگاه بی تعارف و هوشمندانه ای را ارائه می کند که از ویژگی های اصلی آثار او به شمار می آیند. داستان های این مجموعه به موضوعاتی همچون دوری از خانه، مشکلات خانوادگی، خیانت های غیرمنتظره و مرگ های ناگهانی می پردازند و با به تصویر کشیدن بطن زندگی انسان، مفاهیمی همچون ازدواج، طبقات اجتماعی، خانواده و روابط انسانی را در مرکز توجه قرار می دهند. کتاب «ترور مارگرات تاچر» اثری پیش بینی ناپذیر، متنوع و گاها شوکه کننده است که به روش مخصوص «هیلاری مانتل»، تشویشی هیجان انگیز را در مخاطبین پدید می آورد.

کتاب ترور مارگارت تاچر

هیلاری مانتل
هیلاری مری مانتل، زاده ی 6 ژوئیه ی 1952، نویسنده و منتقد ادبی انگلیسی است. در سال ۲۰۰۹ میلادی، کتاب وی به نام تالار گرگ ، برنده ی جایزه ی ادبی من بوکر شد. وی از دانش آموختگان دانشگاه شفیلد است.روزنامه ی بریتانیایی گاردین، هیلاری مانتل را «یکی از برجسته ترین نویسندگان زنده و معاصر بریتانیا» معرفی کرده است.
نکوداشت های کتاب ترور مارگارت تاچر
With striking language and plots twists.
با پیچ و خم ها و زبانی تأثیرگذار.
NPR NPR

Cinematically exquisite.
اثری جذاب از نظر سینمایی.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Genius.
نبوغ آمیز.
The Seattle Times

قسمت هایی از کتاب ترور مارگارت تاچر (لذت متن)
اگرچه گفته بود ساعت دقیقی از برنامه ندارد، به ساعتش نگاه کرد. یک بار صورتش را با کف دستش پاک کرد؛ گویی صورتش مه آلود و زیر زمان متفاوتی پنهان شده بود. از گوشه ی چشمش چک می کرد من در جایی باشم که بودم و دستانم در دیدرس باشند.

اما می دانی، اگر می توانست، همه ی این ها را تغییر می داد و در خانواده ای پولدار متولد می شد. اینطور که افراد پولدار را دوست دارد و آن ها را پرستش می کند، نشانه ی بی فرهنگی، بی تفاوتی و روش نشان دادن بی خردی است. این نشانه ی نبود دلسوزی در اوست. چرا به عمل جراحی چشم نیاز دارد؟ به این علت که نمی تواند گریه کند؟

وقتی آن را روی تخت پرت کرد، دوباره به حالت اولش صاف ایستاد. تلاش کردم ژاکت را بگیرم؛ اما کف دستم روی سطح نایلونی داخلش لیز خورد؛ به نظر می رسید مثل خزنده ای زنده باشد. روی تخت و کنار من تلوتلو خورد؛ از لبه اش به آن چنگ انداختم. با تصدیق ملایمی به من نگاه کرد.