کتاب حمله ای بر دشمن آزادی

An Attack on an Enemy of Freedom
کد کتاب : 50365
مترجم :
شابک : 978-6007339015
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : -43
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 خرداد

معرفی کتاب حمله ای بر دشمن آزادی اثر مارکوس تولیوس سیسرون

در پانتئون سخنوری و گفتمان سیاسی روم باستان، تعداد کمی از چهره‌ها به بزرگی مارکوس تولیوس سیسرو به چشم می‌خورد. نوشته‌های سیسرو که یک دولتمرد، فیلسوف و استاد بلاغت است، اثری محو نشدنی در اندیشه‌ی و نظریه‌ی سیاسی غرب بر‌جای گذاشته است. در میان آثار متعدد او، «حمله‌ای بر دشمن آزادی» به‌عنوان گواهی قدرتمندی بر تعهد او به آزادی، عدالت و دفاع از آرمان‌های جمهوریت برجسته است. در این متن‌، سیسرو انتقادی داغ از ظلم و ستم ارائه می‌کند و هموطنان خود را برای مقاومت در‌برابر تجاوزات اقتدارگرایی و حمایت از اصول آزادی و دموکراسی گرد هم می‌آورد.
سیسرو در «حمله‌ای بر دشمن آزادی» با تکیه‌بر نمونه‌های تاریخی و بینش‌های فلسفی خطرات قدرت کنترل نشده را متهم می‌کند. او از طریق تجزیه و تحلیل دقیق و لفاظی متقاعد کننده، تاکتیک‌هایی را که دیکتاتورهای بالقوه برای تضعیف پایه‌های جامعه آزاد و تسلیم کردن مردم به اراده آنها به کار می‌گیرند، افشا می‌کند. محور استدلال سیسرو این ایده است که آزادی واقعی فقط در جامعه‌ای می‌تواند شکوفا شود که توسط قانون و احترام به حقوق فردی اداره می‌شود. او نسبت به جذابیت فریبنده رهبران کاریزماتیک که به بهای آزادی‌های اساسی وعده‌ی امنیت و رفاه می‌دهند، هشدار می‌دهد و از هموطنان خود می‌خواهد که در برابر تجاوزات اقتدارگرایی هوشیار باشند و از میراث نیاکان خود دفاع کنند. علاوه‌بر این، سیسرو بر ضرورت اخلاقی مقاومت در برابر استبداد تأکید می‌کند و به نمونه‌هایی از قهرمانان گذشته اشاره می‌کند که جان خود را در راه دفاع از آزادی فدا کردند. او فضایل شجاعت مدنی و مسئولیت مدنی را ستایش می‌کند و از مخاطبانش می‌خواهد که از اعمال شریف نیاکان خود الگوبرداری کنند و در‌برابر ظلم و ستم استوار بایستند. سیسرو در «حمله‌ای بر دشمن آزادی» دفاع قانع‌ کننده‌ای از اصول جمهوری و ارزش‌های آزادی و دموکراسی ارائه می‌دهد. او با فصاحت و بصیرت، خطرات استبداد و ستم را برملا می‌کند و خوانندگانش را به دفاع از میراث نیاکان خود و مقاومت در برابر زنگ خطر استبداد دعوت می‌کند. رساله‌ی سیسرو بیش از یک اثر تاریخی، یادآور مبارزه ابدی برای آزادی و عدالت است. از آنجایی که جوامع معاصر با تهدیدهایی علیه حکومت دموکراتیک و حقوق فردی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، سخنان او با فوریت دوباره طنین‌انداز می‌شود و الهام‌بخش همه‌ی کسانی است که آزادی را گرامی می‌دارند تا در تعهد خود به دفاع از آن ثابت قدم بمانند.
«حمله‌ای بر دشمن آزادی» به‌عنوان گواهی بر قدرت ماندگار سخنوری سیسرو و ارتباط بی‌زمان ایده‌های او است. در عصر بلاتکلیفی و تحولات، پیام امید و انعطاف‌پذیری او همچنان به نسل‌هایی از افراد آزادی‌خواه الهام می‌دهد تا در‌برابر استبداد محکم بایستند و از اصول آزادی و عدالت برای همه حمایت کنند.

کتاب حمله ای بر دشمن آزادی

مارکوس تولیوس سیسرون
مارکوس تولیوس سیسرون (کیکرو یا چیچرو یا سیسرو) زاده ۱۰۶ پیش از میلاد-درگذشته ۴۳ پیش از میلاد ، خطیب، سیاست‌مدار و فیلسوف معروف رومی بود. وی متولد شهر آرپینو بوده‌است.او از آغاز جوانی ضمن سرودن شعر و ترجمه آثار یونانی، به آموختن فنون نظامی پرداخت و از هفده سالگی در جنگ‌ها شرکت نمود. بعدها دو سال را به سیاحت در مشرق زمین گذراند و در این سفر، فلسفه و علوم ادبی را از دانشمندان زمان فرا گرفت و در سال ۷۷ قبل از میلاد به رم بازگشت.از سال ۶۳ قبل از میلاد وارد صحنه سیاست شد و به مقام کن...