کتاب نظریه ارزش

Theory of Value
تحلیل ریاضی تعادل اقتصادی
کد کتاب : 50722
مترجم :
شابک : 978-9643769307
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 خرداد

نظریه ارزش
Theory of Value
کد کتاب : 55963
مترجم :
شابک : 978-0054601798
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 24 خرداد

معرفی کتاب نظریه ارزش اثر جرارد دبرو

کتاب « نظریه ارزش» "تحلیل ریاضی تعادل اقتصادی" نوشته « جرارد دبرو» توسط انتشارات سروش منتشر شده است.
نظریه ارزش هر نظریه اقتصادی است که سعی در توضیح ارزش مبادله یا قیمت کالاها و خدمات دارد. سوالات کلیدی در تئوری اقتصادی عبارتند از اینکه چرا کالاها و خدمات به همان شکلی که هستند قیمت گذاری می شوند، ارزش کالاها و خدمات چگونه به وجود می آید، و - برای نظریه های ارزش هنجاری - نحوه محاسبه قیمت صحیح کالاها و خدمات (در صورت وجود چنین ارزشی) .
سوال اصلی که از اولین انتشارات اقتصاددانان از آن دوری می‌کرد، مسئله قیمت بود. با شروع مبادله کالاها به ارز، متفکران اقتصادی پیوسته در تلاش برای رمزگشایی چگونگی تعیین قیمت ها بوده اند. "ارزش" اصطلاح کلی بود که برای نشان دادن قیمت نسبی یک کالا یا خدمات استفاده می شد. یکی از اولین پیشینیان دیدگاه های کلاسیک در مورد نظریه ارزش از جزوه ای می آید که در سال 1738 منتشر شد. در این جزوه بحث شده است که چگونه کار مهم ترین ابزار اندازه گیری هنگام در نظر گرفتن ارزش است. این ایده از دیدگاه های پیش از پولی قیمت سرچشمه می گرفت، جایی که نیروی کار با سایر خدمات کار مبادله می شد. اگرچه این یک ایده پذیرفته شده بود، اما بدون منتقد نبود.
ترجمۀ کتاب حاضر و نقد آن که یکجا منتشر می شود گامی است در جهت گشودن دو معضل فوق الذکر. مفهوم تعادل عمومی در اقتصاد مهم ترین مفهوم است. جرارد دبرو با استفاده از توپولوژی به معرفی این مفهوم پرداخته و هم زمان با آرو و مکنزی در دهۀ 1950 نشان داده است که در اقتصاد رقابتی نقطۀ تعادل وجود دارد. در نقدی که درویش زاده بر این نظریه نگاشته است برخی مبانی مفروض آن را به چالش کشیده است. رویکرد فوق در تحقیقات، دبرو را در سال 1983 برندۀ جایزۀ نوبل در اقتصاد کرد.

کتاب نظریه ارزش

جرارد دبرو
ژرار دوبرو (Gérard Debreu) (۴ ژوئیه ۱۹۲۱ – ۳۱ دسامبر، ۲۰۰۴) اقتصاددان و ریاضیدان فرانسوی با تابعیت ایالات متحده بود که در سال ۱۹۸۳ موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد. او و به عنوان یکی از بهترین استادن دانشگاه کالیفرنیا شناخته شده است.ژرار ۴ ژوئیه ۱۹۲۱ در کاله فرانسه به دنیا آمد. در کودکی پدرش خودکشی کرد و مادرش به مرگ طبیعی درگذشت. در سال ۱۹۴۸ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد.