کتاب نمکی و مار عینکی

Namaki and A glasses snake
کد کتاب : 5727
شابک : 9780441750429
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 13 خرداد

معرفی کتاب نمکی و مار عینکی اثر فرهاد حسن زاده

حسن زاده داستان «نمکی و مار عینکی» را بر اساس یک افسانه خودساخته خلق کرده است. این رمان که برای نوجوانان نگاشته شده داستان پسرکی به نام نمکی است که در کشور خیالی آفتاب و مهتاب، همراه با پهلوان تیمور نمایش مارگیری می دهد. دزدها یاقوت های پادشاه را می دزدند و پهلوان تیمور هم مثل خیلی از مردم شهر، برای گرفتن دزدها و گرفتن پاداش از شهر خارج می‏شود...

کتاب نمکی و مار عینکی

فرهاد حسن زاده
فرهاد حسن زاده (1341- ) از نویسندگانی است که در تمامی حوزه های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به نگارش زده است.او نوشتن را از دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان آغاز کرد.از او تا کنون بیش از ۸۰ اثر چاپ شده است.
قسمت هایی از کتاب نمکی و مار عینکی (لذت متن)
مرد به آرامی شروع کرد به گفتن ماجرا: - ما هفت نفر بودیم. یاقوت ها را که دزدیدیم، به هر نفر یک یاقوت رسید و هرکس به ولایت خودش رفت. - ولایت تو کجاست؟ - ما می دانستیم که دنبالمان خواهند کرد. برای همین، قرار شد من در این کاروان سرا بمانم و شایع کنم که دزدها را دیده ام که به سمت شرق می روند. - و همه را گمراه کنی؟ - چاره ای جز این نبود. البته نقشه ی خوبی هم بود. دیدی که همه را فریب دادم. - همه به جز من. خوب بقیه کجا هستند؟ - من آن ها را نمی شناسم. - عجب! دزدی که شریک هایش را نمی شناسد، معرکه است؟! معلوم است که جانت را دوست نداری. عینکی جان آقا خیال ندارد حرف بزند.