کتاب پسر عیسا

Jesus' Son
کد کتاب : 6015
مترجم :
شابک : 9786002292674
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 115
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پسر عیسا اثر دنیس جانسون

کتاب «پسر عیسا» مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی «دنیس جانسون» است که اولین بار در سال 1992 منتشر شد. این مجموعه داستان از «جانسون» که اکنون اثری کلاسیک در نظر گرفته می شود، به دنیای زیرزمینی معتادان و «ارواح گمشده» می پردازد و جهانی خشونت آمیز و پرآشوب را به تصویر می کشد که دربردارنده ی افراطی ترین جنبه های فرهنگ آمریکایی است. در این مجموعه، داستان هایی درباره ی گذر از محدوده ها، رنج های بی پایان، توهمات دیداری، شکست ها، گم شدن ها، پیدا شدن ها و دوباره گم شدن ها به چشم می خورد. بینش های جالب توجه و تأثیرگذاری عاطفی این داستان ها باعث شده کتاب «پسر عیسا» اکنون در زمره ی آثار کلاسیک آدبیات آمریکا در قرن بیستم در نظر گرفته شود.

کتاب پسر عیسا

دنیس جانسون
دنیس جانسون (انگلیسی: Denis Johnson؛ زادهٔ ۱ ژوئیهٔ ۱۹۴۹- ۲۴ ماه مه ۲۰۱۷) یک شاعر، رمان نویس، و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود. شهرت وی بیشتر به خاطر مجموعه داستان پسر عیسی و رمان درخت دود است. او برنده جوایز کمک هزینه گوگنهایم و جایزه کتاب ملی شده است.
نکوداشت های کتاب پسر عیسا
Intense and beautiful.
پرتنش و زیبا.
Barnes & Noble

Shiny and gorgeous.
درخشان و جذاب.
Bustle

With ferocious intensity.
با تنشی طوفانی.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب پسر عیسا (لذت متن)
حس می کردیم راه فراری نداریم و برده ی تقدیریم. همه با دستبندی بر دست می مردیم. کسی کارمان را تمام می کرد و دیگر تقصیری متوجه مان نبود. برای همین خیال می بافتیم. و باز هم همیشه به دلایلی مسخره بی گناه شناخته می شدیم.

دو جور صدا داشت. چهل و خرده ای سالش بود. تمام عمرش را به باد داده بود. این جور آدم ها برای مایی که فقط چند سال به باد داده بودیم، خیلی عزیز بودند. کید ویلیامز را که می دیدی امیدوار می شدی دست کم دو ماه دیگر از زندگی طلب داری.

موقع ناهار از دادگاه بیرون آمد. به چشمان وکیلش نگاه کرد و به این نتیجه رسید که محاکمه اش زیاد طول نخواهد کشید. براساس یک جور ریاضیات قانونی که فقط ذهن یک محکوم قادر به درکش بود، حدس زد که دست کم بیست و پنج سال زندانی خواهد شد. اینقدر وحشتناک بود که فقط می توانست شوخی باشد. خود من به عمرم کسی را ندیده بودم که این مدت روی زمین زندگی کرده باشد.