کتاب استراتژی های بازرگانی بین المللی

International Business
کد کتاب : 63958
شابک : 978-6226156721
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 580
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب استراتژی های بازرگانی بین المللی اثر مهدی ابراهیمی

استراتژی های کسب و کار بین المللی به پنج حوزه اصلی تقسیم می شوند. هر بخش از استراتژی های بازاریابی بین المللی شامل فصل هایی است که اطلاعاتی در مورد موضوعات مرتبط با تجارت بین المللی و نمونه هایی از نحوه اعمال این موضوعات در بازارهای نوظهور ارائه می دهد.
هدف از تالیف کتاب راهبردهای تجارت بین‌الملل، آشنایی خوانندگان با دنیای پیچیده و شگفت‌انگیز تجارت بین‌الملل و چالش‌هایی است که شرکت‌های چند ملیتی در انجام فعالیت‌های جهانی خود با آن مواجه هستند. در بررسی کسب و کارهای بین المللی و محیط عملیاتی آنها در بازارهای جهانی، در این کتاب تاکید ویژه ای بر بازارهای نوظهور شده است.

در بخش اول، موضوع کسب و کار بین المللی به صورت مقدماتی مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش دوم به بررسی زمینه جهانی فعالیت و رقابت شرکت های چند ملیتی اختصاص یافته است.
بخش سوم با تمرکز بر بازارهای نوظهور، به بررسی شرایط داخلی کشورهایی اختصاص یافته که شرکت های چند ملیتی در آن به فعالیت می پردازند.
در بخش چهارم، خوانندگان با شرایط داخلی شرکت های چندملیتی آشنا می شوند و در می یابند که استراتژی های عملیاتی و وظیفه ای که از استراتژی های بین المللی کلان تر این شرکت ها پشتیبانی می کنند، چه می باشند.
بخش پنجم مدیریت مسئولیت های اخلاقی و اجتماعی در یک شرکت چندملیتی نام دارد. اگرچه نباید چالش های مدیریت مسائل اخلاقی در فرهنگ ها و زمینه های نهادی مختلف را بیش از حد بزرگ کرد، اما چنین چالش هایی به ویژه زمانی بروز پیدا می کنند که شرکت های چندملیتی در بازارهای نوظهور که شرایط محیطی محلی مشکل آفرین می شوند، به فعالیت می پردازند.

کتاب استراتژی های بازرگانی بین المللی

مهدی ابراهیمی
دکتر مهدی ابراهیمی متولد سال 1353، عضو هیئت علمیگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی می باشد.
دسته بندی های کتاب استراتژی های بازرگانی بین المللی