کتاب چگونه خوب زندگی کنیم؟

How to live well
کد کتاب : 85206
شابک : 978-6227765113
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه خوب زندگی کنیم؟ اثر مالک حسینی

کتاب « چگونه خوب زندگی کنیم؟» نوشته مالک حسینی توسط انتشارات کرگدن منتشر شده است.
یکی از حیطه‌هایی که ارسطو آثار بسیار مهمی در آن از خود به جا گذاشته «فلسفۀ عملی» است و مهم‌ترین این آثار در حوزۀ فلسفۀ اخلاق یا همان اخلاق‌شناسی است، و اخلاق نیکوماخوس اثر اصلی و مشهور او در این زمینه است. اگر خوانندۀ غیرحرفه‌ای فلسفه بخواهد اثری از حرفه‌ای‌ترین فیلسوف تاریخ بخواند تا هم کتاب جدی فلسفی خوانده باشد و هم به زندگی‌اش فایده‌ای برساند، باید سراغ اخلاق نیکوماخوس برود؛ خوانندۀ حرفه‌ای فلسفه هم اگر بخواهد یکی از مهم‌ترین پنج کتاب کل تاریخ فلسفۀ اخلاق، یا اصلا یکی از مهم‌ترین بیست یا سی کتاب کل تاریخ فلسفه، را بخواند، باید سراغ این کتاب نیز برود. اخلاق نیکوماخوس هم کتاب زندگی است هم کتاب فلسفی.
کتاب پیش رو عمدتا بر اساس متن اخلاق نیکوماخوس نوشته شده و سعی نویسنده بر این بوده که در آن گزارشی فصل‌به‌فصل و کامل از اخلاق نیکوماخوس به دست دهد و هیچ نکتۀ مهمی را مغفول نگذارد، ضمن اینکه تا حد امکان از ورود به بحث‌های تخصصی و اختلافی پرهیز کند.

کتاب چگونه خوب زندگی کنیم؟

مالک حسینی
مالک حسینی (متولد ۱۳۴۷ در نجف‌آباد اصفهان) پژوهشگر حوزهٔ فلسفه و مترجم آثار لودویگ ویتگنشتاین به زبان فارسی است. ترجمهٔ در باب یقین او اثر مورد تقدیر در جایزهٔ کتاب سال شد و کتاب ویتگنشتاین و حکمت او اثر برگزیده در جایزۀ کتاب فصل شد. او از 1375 با دانشنامۀ جهان اسلام همکاری دارد و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است.مالک حسینی دورهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ در دانشگاه تهران به پایان برد. سپس برای ادامه تحصیلات به آ...
دسته بندی های کتاب چگونه خوب زندگی کنیم؟