کتاب خواب خوب بهشت

Great Dream of Heaven: Stories
  • 20 % تخفیف
    45,000 | 36,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 9563
مترجم :
شابک : 9789642090679
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 30 اردیبهشت

معرفی کتاب خواب خوب بهشت اثر سام شپرد

سام شپرد در این داستان ها بر خلاف داستان های دیگر در ادبیات معاصر ما، غرب گسترده و ناهموار آمریکا را با همان شدت خشکی که او را به "نمایشنامه نویس بزرگ نسل خود" تبدیل کرده است، می کاود (نیویورک تایمز).

پسری تماشا می‌کند که یک «مرد درمانگر» یک اسب نر وحشی را اهلی می‌کند، مسابقه‌ای که آینه مبارزه او با پدرش است. زنی که خاکستر مادرش را در سراسر کشور می راند، با یک شاهین مجروح برخورد عجیبی دارد. دو بیوه سالخورده، در استتسون و کراوات بولو، با هم یک زیارت روزانه به دنی محلی می‌کنند، اما با توجه پیشخدمت مورد علاقه‌شان از هم جدا می‌شود. این داستان‌های قدرتمند که بدون چشم‌انداز به شکاف‌هایی می پردازد که پدران و پسران، زن و شوهر، دوستان و غریبه‌ها را از هم جدا می‌کند، امضای بی‌گمان یک استاد آمریکایی را در خود دارد.

کتاب خواب خوب بهشت

سام شپرد
ساموئل شپارد راجرز چهارم (Samuel Shepard Rogers IV) (زاده ۵ نوامبر ۱۹۴۳ - درگذشتهٔ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷) نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی بود. شپرد در طول زندگی حرفه‌ای اش بیش از ۴۰ نمایش‌نامه نوشت.سم شپرد برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ با نمایش دهان کابوی مورد توجه قرار گرفت.از جمله فیلم‌های او می‌توان به چیزهای درست، بلک‌تورن، حماقت برای عشق، باندیداس، ماگنولیاهای فولادی، پرونده پلیکان اشاره کرد. او یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم پاریس، تگزاس بود. او...
نکوداشت های کتاب خواب خوب بهشت
Extraordinary by any measure. . . . With this collection [Shepard] becomes a storyteller in the purest sense.
با هر معیاری فوق العاده است. . . . با این مجموعه [شپرد] تبدیل به یک داستان نویس به معنای خالص می شود.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Shocking. . . . Often funny. . . . Shepard’s writing is consistently excellent.
تکان دهنده. . . . اغلب خنده دار. . . . نوشته شپرد همیشه عالی است.
Milwaukee Journal Sentinel

قسمت هایی از کتاب خواب خوب بهشت (لذت متن)
بهش می گویم دنبال چیزهایی هستم دربارهٔ مد، سبک زندگی، و این که آن روزها چه خبر بوده و بابا می گوید هیچ کدام این ها دخلی به واقعیت ندارد؛ واقعیت رابطهٔ آدم هاست و باقی چیزها قلابی و دروغ است مثلا همین اخبار. می گوید از سرتاپای اخبار دروغ می بارد و دلیل این که این قدر مشتری دارد این است که خودش را به اسم حقیقت محض به ملت قالب می کند؛ ملت هم باور می کنند، چون دلشان می خواهد دروغ را باور کنند. حقیقت، بس که بزرگ است، از حلقومشان پایین نمی رود. این ها حرف های باباست. بهش می گویم مصاحبه ام قرار است یک تکلیف ساده باشد دربارهٔ دههٔ هشتاد، نه دربارهٔ «واقعیت» و «اخبار». ولی او می گوید آدم نمی تواند مسئلهٔ واقعیت را بی خیال شود، می گوید مسئلهٔ واقعیت هر مسئلهٔ دیگری از قبیل مدل مو و ماشین و موسیقی و امثال این ها را پس می زند. بعد می گوید کلا زندگی توی دههٔ هشتاد را هم به یاد نمی آورد، می گوید شاید اصلا آن موقع به دنیا نیامده بوده، ولی بعد می گوید چرا، حتمآ بوده، چون آشناشدنش با مامان را یادش می آید. من و خواهرم هم همان سال ها به دنیا آمدیم. باز این را می گوید.