کتاب جامعه شناسی روشنفکران ماکس وبر

Max Weber's Sociology of Intellectuals
  • 15 % تخفیف
    197,000 | 167,450 تومان
  • موجود
  • انتشارات: کویر کویر
    نویسنده:
کد کتاب : 43742
مترجم :
شابک : 978-9648161540
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 خرداد

معرفی کتاب جامعه شناسی روشنفکران ماکس وبر اثر احمد صدری

کتاب حاضر که محصول سال ها تفکر علمی دکتر احمد صدری است،در سال 1992 از سوی مجله choice،نشریه انجمن کتابداران آمریکا به عنوان بهترین کتاب سال آکادمیک در ایالت متحده آمریکا برگزیده شد. این کتاب ذیل دو عنوان کلی جامعه شناسی مذهب ماکس ویر به مثابه جامعه شناسی روشنفکران و جامعه شناسی سیاست ماکس وبر به مثابه جامعه شناسی روشنفکران به روشنفکران و پایگاه اجتماعی آنها در اندیشه ماکس وبر،متفکر آلمانی می پردازد. اهمیت این کتاب از آن جهت است که تا انتشار کتاب حاضر اثر مستقلی در زمینه جامعه شناسی روشنفکران ار دیدگاه وبر انتشار نیافته بود .
در واقع،صدری در مطالعه دقیق خود،روش جدیدی برای بررسی روشنفکران و روشنگران و پاسخی به مسائل مربوط به نقش و کار ویژه های آنها در جامعه ارائه می دهد.وی با استفاده از دامنه گسترده ای از تامملات محققانه به موضوع، نظمی بخشیده است که تا به حال سخت ترین تلاش های نظریه پردازان اجتماعی از ایجاد آن عاجز بوده اند.بنابراین فرمول بندی نظریه عام و ذهنی روشنفکران و روشنگران توسط وی به طور مستقل با اهمیت است و سهم عمده ای در اندیشه اجتماعی معاصر دارد.

کتاب جامعه شناسی روشنفکران ماکس وبر

احمد صدری
احمد صدری جامعه‌شناس ایرانی‌ست. او برادر دوقلوی محمود صدری است. او از دانشگاه نیو اسکول دکترای جامعه‌شناسی دارد و استاد دانشگاه لیک فارست است. وی از اعضای سازمان نایاک است.
دسته بندی های کتاب جامعه شناسی روشنفکران ماکس وبر