کتاب مصرف و زندگی روزمره

Consumption and Everyday Life
کد کتاب : 13399
مترجم :

شابک : 978-622-06-0216-3‬‭
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب مصرف و زندگی روزمره اثر مارک پاترسون

کتاب مصرف و زندگی روزمره، اثری نوشته ی مارک پاترسون است که اولین بار در سال 1997 منتشر شد. این کتاب ارزشمند با تأکید بر زندگی روزمره، شرحی جذاب و خردمندانه را از تئوری ها و ایده هایی کلیدی ارائه می کند که بر حوزه ی مصرف و فرهنگ مصرف کننده حکمرانی می کنند. نمونه های جذاب مطرح شده در این کتاب، به توضیح انواع و اقسام مصرف می پردازند، تاریخ این حوزه را شرح می دهند و چگونگی کارایی طیفی گسترده از نگرش های نظری مربوط به این حوزه را آشکار می سازند. کتاب مصرف و زندگی روزمره که توسط معلمی باتجربه نوشته شده، با پرداخت هایی جالب توجه به جامعه شناسی، جغرافیا، پژوهش های فرهنگی و مردم شناسی، بستری جامع را برای درکی بهتر از حوزه ی مصرف فراهم می کند.

کتاب مصرف و زندگی روزمره

مارک پاترسون
مارک پاترسون، زاده ی سال 1972، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. پاترسون استاد جامعه شناسی در دانشگاه پیتزبورگ است و کتاب هایی همچون «مصرف و زندگی روزمره»، «احساسات لمس» و «دیدن با دست ها» را به رشته ی تحریر درآورده است.
نکوداشت های کتاب مصرف و زندگی روزمره
A lively and engaging work.
اثری سرزنده و جذاب.
Barnes & Noble

A comprehensive exploration of the central themes in consumption and consumer culture.
کاوشی جامع در رابطه با موضوعات مرکزی مصرف و فرهنگ مصرف کننده.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب مصرف و زندگی روزمره (لذت متن)
آنچه «مصرف توده ای» نامیده می شود، ابتدا در آمریکای پس از جنگ ظهور کرد و سپس در پی گسترش تولید و مصرف انبوه به بریتانیا و کل اروپا سرایت کرد؛ مقصود از سرایت این است که اقشار دارای منزلت اجتماعی-اقتصادی پایین نیز در زمره ی مصرف کنندگان درآمدند. به قول رابرت باکاک، «مصرف کنندگان جدیدی» در دوران پس از جنگ، به ویژه در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، ظهور کردند که خود را در قالب گروه هایی که عمدتا مبتنی بر الگوهای مصرف بودند، سازمان دادند.

پس از بحث «مصرف کننده در مقام موجودی فریب خورده»، بهتر است به اصل قضیه برگردیم: این که مصرف واقعا چیست و چه رابطه ای با آفرینش و مبادله هدفمند نمادها و فعالیت های نمادینی دارد که در متن فرهنگ اتفاق می افتند.

جاذبه ی جنسی یک بازیگر موطلایی مثل مریلین مونرو مستقیما از اسطوره ی مونرو، که خود با دیگر ابعاد تجربه ی فرهنگی ما مثلا مفهوم «زن افسون گر» پیوند دارد، نشات می گیرد. اما چرا باید دقیقا از اسطوره صحبت کرد؟ یکی از ویژگی های برجسته ی اسطوره ها آن است که فاقد بعد تاریخی اند، یعنی باعث می شوند که این واقعیت که آن ها زمانی برساخته شده اند، فراموش شود. اسطوره ها بی زمان و غیرتاریخی جلوه می کنند و عامل اصلی آنند که چیزها از حوزه ی تاریخ به حوزه ی طبیعت گذر کنند.