در ادامهی این مطلب، بخش هایی یکسان از ترجمه های مختلف کتاب «بر باد رفته» اثر «مارگارت میچل» را با هم مرور می کنیم.
مشاهدهی نبردهای کلامی میان کاراکترهای خلق شده توسط «یاسمینا رضا»، لذتی تاریک را با خود به همراه می آورد.
«سبالد» با کاوش در تأثیراتِ منزویکنندهی اندوه و فقدان، استدلال می کند که تجربهی تراژدی های بزرگ، احساسی عمیق از تنهایی و بیگانگی را به همراه می آورد.
این مکتب فلسفی تلاش می کند تا راهی سریع، کارآمد و واقعگرایانه را برای یافتن آرامش و همچنین بهبود نقاط قوتِ شخصیتِ هر فرد ارائه کند.
پژوهش دربارهی معنای زندگی، پایه و اساس بخش عمدهی آثار «کامو» را شکل می دهد.
«پیراندلو» از طریق تئوری ها و تکنیک های منحصربهفرد خود، نگرشی بدیع را به تئاتر مدرن ارائه کرد.
رمان «جین ایر» داستانی دربارهی بلوغ است که امیدها و آرزوهای پروتاگونیست خود را در مقابل فشارها و توقعات جامعه قرار می دهد.
بهترین نویسندگان اسپانیایی، پیوند ناگسستنیِ مردم این کشور با ادبیات و دنیای کلمات را برای همهی انسان ها در سراسر جهان تعریف و آشکار کردهاند.
در این رمان، خاطرات تغییریافته، هم مایهی رنج کاراکترهاست و هم، به شکلی هراسانگیز، جنبهای کاملا عادی از زندگی انسان.
با این مطلب همراه شوید تا دربارهی خالق رمان «در جست و جوی زمان از دست رفته» بیشتر بدانیم.
رمان از همان ابتدا به شکل آشکار نشان می دهد که خاطرات، گریزناپذیر هستند و برای درک نوع شخصیت یک فرد، کاملا ضروری به شمار می آیند.
در طول تاریخ ادبیات، نویسندگان برجستهی زیادی بودهاند که نسخه های ناتمام آثارشان پس از مرگ آن ها پیدا و منتشر شده است.
رمان «سه تفنگدار» را می توان یکی از نخستین آثار در ژانری در نظر گرفت که تأثیرگذاری زیادی بر آثار پس از خود داشت.
در این مطلب به شکل خلاصه با برخی از بزرگترین نویسندگان کانادایی آشنا می شویم که آثارشان، گواهی بر قدرت و تأثیرگذاری «ادبیات کانادا» در سطح جهان بوده است.
کتاب «شرق بهشت»، نام و بخش عمدهی پیرنگ خود را از داستان «هابیل و قابیل» الهام گرفته است.
با این که داستان، آغازی تاریک و تشویشآور دارد، اما کتاب «جایی که عاشق بودیم» مخاطبین را به سفری پراحساس و جذاب همراه با می برد.
بخش عمدهی لحنِ تشویشآور و پرتنش رمان «ربکا»، از تضاد و برخوردِ «گذشته» و «اکنون» سرچشمه می گیرد—یا به عبارت دیگر، از قلمرو پرابهامِ خاطرات.
«مونولوگ» یا «تکگویی»، هدفی مشخص در داستان دارد: آگاه کردن مخاطبین از جزئیات بیشتر دربارهی کاراکتر یا پیرنگ.