کتاب فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی

Dictionary
کد کتاب : 102815
شابک : 978-9649007922
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 814
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی اثر سیدجعفر سجادی

در کتاب «فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی» نوشتهٔ «سیدجعفر سجادی» که توسط نشر طهوری منتشر شده، تلاش شده است تا مجموعه‌ای از واژه‌ها و اصطلاحات عرفانی به زبان ساده و قابل درک شرح داده شود. این کتاب بیش از مجرد یک لغت‌نامه است و تعبیرات عرفانی را با عناوینی چون «عرفان عملی»، «عرفان نظری»، «تعبیرات ذوقی و اشراقی»، «مراتب و مقامات سالکان»، «جامه و پوشش صوفیه»، «حالات صوفیه»، «کردار، خوی، و روابط صوفیه»، «ریاضت و آداب آن» و «اصطلاحات شاعران صوفیه» به طور جامع و دقیق توضیح داده است.

این فرهنگ به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده و هر واژه و اصطلاح عرفانی همراه با مثال‌ها و نمونه‌هایی از نظم و نثر در زبان فارسی ارائه شده است. به کمک این کتاب، خوانندگان قادرند تا بهترین و درک عمیق‌تری از مفاهیم عرفانی را کسب کرده و تفهیم نمایند. این منبع به طور ویژه برای علاقه‌مندان به فهم عرفان و ادبیات عرفانی مفید خواهد بود.

کتاب فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی

سیدجعفر سجادی
سید جعفر سجادی (۱۳۰۳ - ۱۳۹۲) نویسنده ایرانی و استاد دانشگاه تهران بود. او برای نگارش کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات فلسفی در سال ۱۳۳۸ برندهٔ جایزه سلطنتی کتاب سال از طرف بنیاد پهلوی شد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت‌نامه دهخدا را نیز تدوین کرده‌است.سید جعفر سجادى پیش از آنکه دوران مکتب را تجربه نماید، نزد پدر الفبا و یک جزو قرآن را آموخت. او در پنج‌سالگى تحصیلات خود را نزد «زن آخوند» که بانوى مکتب‌دارى بود، ادامه داد. و در هفت‌سالگى به مکتب ملا هاشم کله‌اى ...
دسته بندی های کتاب فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی