کتاب راهنمای عملی درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان

Parent management training
آموزش مدیریت والدین
کد کتاب : 104014
مترجم :
شابک : 978-6003860056
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای عملی درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان اثر آلن کازدین

در میان روش‌های درمانی برای کودکان و نوجوانان دارای رفتارهای مخالف، پرخاشگرانه و ضداجتماعی، آموزش مدیریت والدین (PMT) بدون همتا یک رویکرد منحصر به فرد است که تاکنون به ندرت مورد بررسی واقع شده است. در واقع، هیچ روش درمانی دیگری برای مشکلات رفتاری کودکان به اندازه‌ی PMT مورد توجه قرار نگرفته است. در کتاب "راهنمای عملی درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان"، نوشته آلن ای. کازدین، مبانی مفهومی و تجربی این روش یاری‌دهنده را با بحث در مورد تاریخچه، اصول و مفاهیم، همراه با مثال‌های عملی از روش‌هایی که درمانگران برای برقراری ارتباط با والدین و کودکان باید به کار گیرند، بررسی می‌نماید.

این کتابچه راهنما به تفصیل جزئیات اجرای درمان PMT را توضیح می‌دهد، از جمله توصیه‌های انجام کارها و اختصاص آن‌ها به کسانی که وظیفه انجام آن‌ها را دارند. همچنین، درمانگران را در روش‌های ارتباطی با والدین و کودکان و همچنین در تمام مراحل درمان، یاری می‌دهد تا با انتظارات و مسائل مرتبط با درمان به خوبی آشنا شوند. این منبع ارزشمند به افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا رویکردها و تکنیک‌های موثری را در این زمینه اتخاذ کنند.

کتاب راهنمای عملی درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان

آلن کازدین
آلن ادوارد کازدین (زاده 24 ژانویه 1945) استاد برجسته روانشناسی و روانپزشکی کودکان آمریکایی در دانشگاه ییل است. او در حال حاضر ممتاز است و مدیر مرکز والدین ییل و کلینیک رفتار کودک بود. تحقیقات کازدین عمدتاً بر درمان رفتارهای پرخاشگرانه و ضد اجتماعی در کودکان متمرکز بوده است. او در سال 2008 به عنوان رئیس انجمن روانشناسی آمریکا خدمت کرد.کازدین مدرک لیسانس خود را در روانشناسی از دانشگاه ایالتی سن خوزه و دکترا را در روانشناسی بالینی از دانشگاه نورث وسترن دریافت کرد.جوایز او شامل جایزه MERIT از موس...
دسته بندی های کتاب راهنمای عملی درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان