کتاب ناماده باوری

Immaterialism
ابژه ها و نظریه های اجتماعی
کد کتاب : 110430
مترجم : عرفان غیاثی
شابک : 978-6225838680
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب ناماده باوری اثر گراهام هارمن


گراهام هارمن در کتاب «ناماده‌باوری: ابژه‌ها و نظریه‌ی اجتماعی» استدلال قانع‌کننده‌ای ارائه می‌کند که درک متعارف از ماتریالسم را به چالش می‌کشد. هارمن از طریق یک کاوش قابل‌ تأمل در مورد ابژه‌ها و روابط آن‌ها در زمینه‌های اجتماعی، چشم‌اندازی تازه از ماهیت ذاتی جهان به ما عرضه می‌کند که مطمئنا خوانندگان علاقه‌مند به فلسفه، نظریه اجتماعی و پویایی بین انسان و اشیا را مجذوب خود خواهد کرد.
سبک نگارش هارمن، در دسترس و جذاب است و ایده‌های پیچیده را برای خوانندگان با پیشینه‌ی مطالعاتی متفاوت آسان‌یاب‌تر می‌کند. او به شکلی ماهرانه، مفهوم «هستی‌شناسی ابژه‌محور» (OOO) را معرفی می‌کند که بر عاملیت و استقلال اشیا در جهان ما تأکید دارد. هارمن با تمرکز بر خود اشیا و نحوه تعامل ‌آن‌ها، استدلال می‌کند که آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند و نمی‌توان آن‌ها را صرفا به مانیفست‌های فیزیکی یا ادراکات انسانی تقلیل داد.
یکی از نقاط قوت کتاب، در توانایی هارمن در پیوند یکپارچه‌ی نظریه‌های رشته‌های مختلف از جمله فلسفه، انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی است. از طریق این تعامل، او اهمیت اغلب نادیده‌گرفته‌شده‌ی اشیا در شکل‌دادن به پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی را روشن می‌کند. مثال‌های غنی او، طیف گسترده‌ای از موضوعات، از مصنوعات و معماری گرفته تا فناوری دیجیتال و هنر را پوشش می‌دهد و زمینه‌های متنوعی را برای تحریک خوانندگان فراهم می‌کند. کتاب «ناماده‌باوری: ابژه‌ها و نظریه‌ی اجتماعی»، کتابی ضروری و خواندنی برای کسانی است که به دنبال گسترش درک خود از رابطه بین اشیا، انسان و جامعه هستند.

کتاب ناماده باوری

گراهام هارمن
گراهام هارمن استاد برجستهٔ فلسفه در سای-آرک در لس آنجلس است. کار او بر متافیزیک اشیاء منجر به توسعه هستی‌شناسی شیء محور شد. او یک چهرهٔ محوری در جریان واقع گرایی غریب در فلسفه معاصر است.
دسته بندی های کتاب ناماده باوری