کتاب پای برتر بیشه

Paye Bartar-e Bishe
دو فیلمنامه سینمایی
کد کتاب : 136181
شابک : 978-6228044446
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب پای برتر بیشه اثر سیروس همتی

فیلمنامه پای برتر روایتی است طنزآمیز با محوریت فوتبال. روستایی ساده‌دلی تنها پسر خود را که عصای دستش است در چنبره علاقه به فوتبال و بازی با توپ می‌یابد. در همین حین پسر از سوی یک مسابقه تلویزیونی برای انتخاب برترین پدیده‌های فوتبال دعوت می‌شود و باید برای این حضور مبلغی را نیز پرداخت کند. این اتفاق سرآغاز داستانی است که همتی به طنازی و شیرینی زائدالوصفی آن را بازگو کرده است.
فیلمنامه آکنده از صحنه‌های سرزنده و قابل تصور و ساده برای اجراست و در عین حال شوخی‌های کلامی و طنز زبانی که شاخصه همتی نیز به شمار می‌رود در آن موج می‌زند و مخاطب را با خود حتی در مقام خوانش داستانی فیلمنامه و بدون در نظر گرفتن میزانس، همراه می‌کند.
فیلمنامه بیشه داستانی است درباره جریان دزدی خاک منطقه‌ای در شمال کشور که از قضا ایستگاه قطاری نیز دارد و این ایستگاه و مسافرانش محل درآمد بخشی از اهالی روستاست. داستان زمانی شکل می‌گیرد که قطار برای مدتی از ایستادن در ایستگاه آن منطقه امتناع می‌کند و همین مساله اهالی را به اتفاقات در حال رخ دادن حساس می‌کند. همتی در این فیلمنامه کوتاه سعی کرده به صورت نمادین عشق و علاقه‌اش به سرزمینش را در قالب یک قصه کوتاه به تصویر بکشد.

کتاب پای برتر بیشه

سیروس همتی
سیروس همتی (زاده ۱۳ مرداد ۱۳۵۱ در جوادیه تهران) بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس و طراح صحنه ایرانی است. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم و اکنون هم به عنوان معلم ریاضی مشغول به کار است. تخصص او طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال مناسبتی ماه رمضان خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد. این بازیگر و کارگردان تئاتر سال‌ها پیش در «...