کتاب آینه در کربلاست

The mirror is in Karbla
پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا
کد کتاب : 13925
شابک : 978-9645367266
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 816
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب آینه در کربلاست اثر محمدرضا سنگری

کتاب «آینه در کربلاست؛ پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا» ترکیبی از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، سیر تاریخی حوادث و رویدادهای واقعه کربلا است. این اثر، هم چگونگی این واقعه را بیان می کند و هم دلیل آن را. این کتاب در 41 بخش تنظیم شده است. در پایان هر بخش، نکته ها و آموزه هایی ارائه شده اند که فرصتی برای عبرت آموزی و تنبیه و تذکر است؛ نویسنده این روش نگارش را مبتنی بر روش قرآن عنوان کرده است چرا که قرآن در طرح قصص و سرگذشت اقوام و تمدن ها و رویدادها همواره به عبرت و تذکر و موعظه توجه دارد. «زمینه های نهضت»، «در آستانه حرکت به سرزمین عراق»، «کاروان در کربلا»، «آغاز نبرد عاشورا»، «نماز ظهر عاشورا»، «به میدان رفتن امام»، «رویدادهای پس از شهادت»، «غارت و آتش زدن خیمه ها»، «دفن شهیدان کربلا»، «خرابه شام» و «بازگشت کاروان» عناوین برخی از بخش های 41 گانه این اثر را تشکیل می دهند.
هرچه نگارش اثر پیش تر می رود مباحث، گسترش بیشتری می یابند و سیر از اجمال به بسط و تفصیل فزونی می گیرد. در حقیقت تکیه گاه نویسنده تحلیل و تبیین وقایع اصلی است نه رویدادهای جانبی و فرعی.

کتاب آینه در کربلاست

محمدرضا سنگری
محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر ایرانی متولد اول آبان ۱۳۳۳ می‌باشد. پس از ریاست وی بر گروه برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی زبان و ادبیات فارسی، ادبیات اسلامی وارد کتب درسی شد. او نویسنده، پژوهشگر و شاعر ادبیات انقلاب اسلامی و شعر و ادبیات آیینی و عاشورایی است، و آثار وی جزو منابع این موضوعات به‌شمار می‌رود، همچنین وی فعال در نقد، داوری، سخنرانی و بررسی آثار ادبی به‌خصوص ادبیات عاشورایی و دفاع مقدس می‌باشد.یکم آبان سال ۱۳۳۳ محمدرضا سنگری در دزفول متولد شد. رشته تحصیل...