کتاب تاثیر هنر بر مغز

Your Brain on Art: How the Arts Transform Us
هنر چگونه مارا متحول می کند
کد کتاب : 140900
مترجم :
شابک : 978-9781185397
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 آبان

معرفی کتاب تاثیر هنر بر مغز اثر سوزان مگسامن

کتاب «تأثیر هنر بر مغز» با زیرعنوان «هنر چگونه ما را متحول می کند» به قلم نویسندگان، سوزان مگسامن و آیوی راس، کتابی علمی درباب تأثیرات هنرهای مختلف بر انسان است که متکی بر مطالعات عصب شناسی می باشد. به عبارت دیگر، این کتاب که در سال 2023 منتشر شد، به حوزه نوظهور زیبایی‌شناسی عصبی می‌پردازد، که مطالعه می‌کند چگونه درگیر شدن با هنر می‌تواند در مغز و بدن ما تغییراتی ایجاد کند، سلامت ما را بهبود بخشد و رفاه کلی ما را افزایش دهد. به طور کلی کتاب دارای پنج فصل است. در فصل اول نویسندگان رشتۀ زیبایی شناسی عصبی را معرفی می کنند و توضیح می‌دهند که مغز ما چگونه به تجربیات هنری واکنش نشان می‌دهد. پس از آن، فواید هنر در حوزۀ سلامت و روان مطرح می گردد. نویسندگان تحقیقاتی را ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد شرکت در فعالیت‌های هنری می‌تواند استرس را کم کرده، سطح کورتیزول را کاهش دهد و حتی امید به زندگی را افزایش دهد. به عنوان مثال، شرکت در یک رویداد هنری تنها به مدت 45 دقیقه می تواند به میزان قابل توجهی هورمون های استرس را کاهش دهد. فصل بعدی کتاب به تأثیرات آموزشی هنر، مانند یادگیری و رشد شناختی، اختصاص دارد. طبق مطالعات نویسندگان، نشان داده شده است که پخش موسیقی باعث ایجاد مهارت های شناختی و بهبود عملکرد تحصیلی می شود. آن ها بیان می کنند که گنجاندن هنر در آموزش می تواند خلاقیت، تفکر انتقادی و توانایی های حل مسئله را در افراد تقویت کند. فصل دیگر شامل توضیح و بررسی کاربردهای درمانی هنر است. مگسامن و راس در مورد پتانسیل درمانی هنر بحث می کنند. آنها نشان می دهند که چگونه می توان از هنر-درمانی برای درمان مشکلات مختلف سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی و PTSD استفاده کرد. در نهایت کتاب به نقش هنر در جامعه پرداخته است. نویسندگان نمونه هایی از این که چگونه رویدادهای هنری اجتماعی می توانند مردم را گرد هم بیاورند، انسجام اجتماعی را ارتقا دهند و مسائلی مانند تنهایی و انزوای اجتماعی را کمتر کنند، ارائه می دهند.

کتاب تاثیر هنر بر مغز

سوزان مگسامن
سوزان هوگانیر ماگزامن (زادهٔ ۲۲ اوت ۱۹۵۹) یک آکادمیک، نویسنده و کارآفرین آمریکایی است. او به عنوان مدیر اجرایی آزمایشگاه بین المللی هنر + ذهن، بخشی از موسسه علوم مغز در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، خدمت می کند. او همچنین مدیر پروژه نوروآرتز BluePrint موسسه آسپن است.او عضو انجمن سلطنتی هنرو خالق تفکر تاثیرگذاری است، یک مدل تحقیقاتی بین رشته‌ای که هنر، علم و سلامت را ترکیب می‌کند.سوزان یکی از نویسندگان کتاب پرفروش نیویورک تایمز، مغز شما در هنر: چگونه هنرها با آیوی راس ما را متحول می&zwn...
قسمت هایی از کتاب تاثیر هنر بر مغز (لذت متن)
داستان‌سرایی را در نظر بگیرید. داستان‌هایی که زاییده تخیل گوینده هستند، ممکن است شنونده را به زمان و مکان دیگری ببرند. این داستان‌ها اطلاعات و معنایی حیاتی ارائه می‌دهند. ما به معنای واقعی کلمه یک داستان را احساس می‌کنیم، زیرا مغز ما مجموعه‌ای از موادشیمیایی را آزاد می‌کند که آن‌ها را در هیپوکامپ ما رمزگذاری می‌کند. اکنون، می‌دانیم هرچه محتوای احساسی قوی‌تر باشد، حافظه داستان نیز قوی‌تر است. توانایی ساختن کامل داستانی خارج از ذهن انسان، به‌منظور انتقال احساسات، عواطف، ایده‌های مهم و دانش مشترک، فقط یکی از ظرفیت‌هایی است که ما برای درک جهان به شیوه‌ای مشترک و زیبایی‌شناختی ایجاد کرده‌ایم. داستان‌سرایی واکنش‌های شدید عصبی در مغز ما ایجاد می‌کند که باعث می‌شود با ایده‌هایی که در حال انتقال است و فرد گوینده ارتباط برقرار کنیم. محققان در سال 2010، در دانشگاه پرینستون، با استفاده از دستگاه تصویربرداری مغز آنچه را در مغز قصه‌گوها و شنوندگان اتفاق افتاد مشاهده کردند. آن‌ها به‌طورخاص، به فعالیت فضایی و زمانی توجه کردند: مکان و زمانی‌که فعالیت در مغز رخ داد. آن‌ها نقشه‌ای از آن فعالیت برای فرد سخنگو تهیه کردند. سپس، آن نقشه را روی فعالیت مغزی شنونده تطابق دادند. نتیجه را حدس بزنید. آن‌ها پی بردند فعالیت مغز گوینده با فعالیت مغزی شنونده همراه بود.