کتاب بر فراز زانپانو

Above Zanpano
کد کتاب : 141651
شابک : 978-6227555639
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب بر فراز زانپانو اثر آرزو موسی زاده شیرازی

هر داستان آخرالزمانی به یک ابرقهرمان بادرایت نیاز دارد تا همه شیفته‌ی سادگی و ذکاوت او شوند. در کتاب بر فراز زانپانو، کاپیتان شجاع و دلیر داستان، مسافران فضاپیمای توریستی را با هر تصمیم خود به حیرت و تحسین وا می‌دارد. شما در کتاب بر فراز زانپانو به یک سفر مهیج درست در وسط یک جنگ کهکشانی دعوت شده‌اید؛ سفری که برای چیترا، خلبانی بلندپرواز که عزمش را جزم کرده از زیر سایه‌ی برادر ارتشی بلندمرتبه‌اش، ناشا بیرون بیاید یک سفر قهرمانی است.

چیترا ایتوک دختر جوانی است که با پشت سر گذاشتن دوره‌ی خلبانی و تجربه‌ی مدت کوتاهی کار در ارتش، به‌دنبال شغلی می‌گردد که او را از دغدغه‌های هرروزه‌اش، یعنی مشکلات خانوادگی و جدال با خواهر و برادرش برهاند. او به دنبال کشف هویت واقعی‌اش و دور شدن از سیاره‌ی مادری، بلافاصله پیشنهاد بر عهده گرفتن فرماندهی یک فضاپیمای توریستی را می‌پذیرد. او به‌دنبال تنهایی و خلوت است اما در بدو ورود به ونوس با فضاپیما، با برادرش روبرو می‌شود. ناشا، برادر چیترا، یک فرمانده‌ی نظامی و یک ارتشی وفادار به خاندان پادشاهی آتروپات است. او سرسپره‌ی کامل به این خاندان سلطنتی و تابع تمام تصمیم‌های آن‌ها در جنگ است و در راه رسیدن به اهداف نظامی خود حاضر است هر مانعی را، حتی خانواده، از سر راه بردارد. او درست نقطه‌مقابل خواهر دیگرشان، نایریکاست. نایریکا با مهارت‌های نرم‌افزاری شگفت‌انگیزش طرفدار اقلیتی به‌نام نیفاراست که قدرت‌هایی مافوق بشری دارند. تعارض منافع میان اعضای این خانواده، جنگ در منظومه و جدال درونی چیترا جریان‌های اصلی کتاب برفراز زانپانو را شکل می‌دهند.

پیشرفت‌های علم و فناوری و تخیل مهارناپذیر انسان به ایجاد ژانری نو با نام ژانر علمی- تخیلی در ادبیات منجر شده‌اند. داستان‌هایی ذیل این ژانر قرار می‌گیرند که آینده‌های تخیلی با نقش پررنگ علم را روایت می‌کنند. داستان‌های این ژانر معمولا به پیچیدگی‌های اخلاقیات نوین در عصر تکنولوژی می‌پردازند و فرضیه‌های نوین و فناوری‌های محیرالعقول را پایه‌ی منطق داستانی می‌نهند. از ژانرهای مرتبط با داستان‌های علمی- تخیلی می‌توان به ژانر پساآخرالزمانی یا پسارستاخیزی اشاره کرد. این داستان‌ها وقایعی را شرح می‌دهند که پس از یک فاجعه‌ی گسترده اتفاق می‌افتند؛ این فاجعه می‌تواند جنگ، بلایای طبیعی یا حمله‌ی آدم‌فضایی‌ها باشد. شخصیت‌های رمان‌های این ژانر معمولا به‌دنبال نجات یافتن و زنده‌ ماندن هستند. فضای دیستوپیایی حاکم بر این رمان‌ها هیجان خاصی به آن‌ها می‌دهد و خواننده را تا پایان با خود نگه می‌دارد. رمان بر فراز زانپانو در دسته‌ی رمان علمی- تخیلی جای می‌گیرد و رگه‌هایی از ژانر پساآخرالزمانی و ژانر فانتزی دارد.

کتاب بر فراز زانپانو

آرزو موسی زاده شیرازی
آرزو موسی‌زاده شیرازی ، متولد 1374 ، نویسنده ای جوان و خلاق است که این روزها با قلم توانایش در عرصه فرهنگ کشور درخشش را آغاز کرده است.به گزارش پایگاه خبری ندای بی صدا وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری و متولد شیراز است.موسی زاده شیرازی از۱۶ سالگی شروع به نوشتن کرد و از ۱۸سالگی نوشتن در حیطه داستان نویسی و فیلمنامه نویسی را به شکل مستمر ادامه داد.وی علاقه‌مند به نگارش در ژانر‌های علمی-تخیلی، معمایی-جنایی، فانتزی و ترسناک است.