کتاب اصل درست نمایی

The likelihood principle
کد کتاب : 141686
مترجم : سیامک نوربلوچی
شابک : 978-9640375686
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 شهریور

معرفی کتاب اصل درست نمایی اثر جیمز برگر

علم آمار، به معنای اعم آن، به عنوان مجموعه فعالیت های فکری و نظری دربارۀ ابداع و اعمال شیوه های بهینۀ بهره گیری از مشاهدات تجربی، متکی بر فرض های اولیه، اصولی بنیادین و روش هایی منطقی (استقرایی و قیاسی)، فلسفی و ریاضی است. این گران بحث های پیشینی، که مقدم بر روش شناسی آمار هستند، به علاوۀ بسترهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، به رویکردهای متفاوت به استنباط آماری منجر شده اند.
این باور فلسفی که در موضوع مورد مشاهده، نظمی (شاید احتمال آلود) موجود است که به مساعدت اندیشه و مشاهده، قابلیت دریافت و مدل بندی دارد؛ این فرض بنیادین که متاع حاصل از مشاهده های در دست، قابلیت تعمیم به موارد مشاهده نشده دارد؛ و همچنین تعریف ملاک های مناسب در ارزیابی روش های استنباط آماری؛ نمونه هایی از باورهای مقدم بر شیوه های استنباط آماری هستند.

کتاب اصل درست نمایی

جیمز برگر
جیمز ارویس برگر (زاده ۶ آوریل ۱۹۵۰، در مینیاپولیس، مینه‌سوتا) آماردان آمریکایی است که بیشتر به خاطر کارش بر روی آمار بیزی و نظریه تصمیم‌گیری شهرت دارد. او در سال 1985 در سن 35 سالگی برنده جایزه رئیس جمهور COPSS، یکی از دو جایزه عالی آمار شد. در ریاضیات از دانشگاه کرنل در سال 1974. او تا سال 1997 عضو هیئت علمی گروه آمار در دانشگاه پردو بود و در آن زمان به مؤسسه آمار و علوم تصمیم گیری (در حال حاضر گروه علوم آماری) در دانشگاه دوک نقل مکان کرد. او در حال حاضر استاد هنر و علوم آمار است. ...