کتاب اخلاق آب

Water Ethics: A Values Approach To Solving The Water
رویکردی ارزش محور برای حل بحران آب
کد کتاب : 141732
مترجم :
شابک : 978-9640375419
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 265
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 شهریور

معرفی کتاب اخلاق آب اثر دیوید گرونفلد

کتاب اخلاق آب، رهیافت ارزشها در حل بحران آب (ویرایش دوم، 2019) به جایگاه اخلاق آب را به عنوان یک بعد کلیدی اثرگذار در تصمیمات مربوط به آب می‌پردازد. این کتاب به دنبال معرفی این ایده است که اخلاق بعد ذاتی برنامه‌های سیاسی مرتبط با فعالیت‌های آبی است و درک اینکه چه اصولی در سیاست‌های آب اعمال می‌شود، برای فهم کلیت فرآیند مدیریت منابع آب، اساسی است. پیام اصلی کتاب اخلاق آب (رهیافت ارزش‌ها برای حل بحران آب) این است که باید اخلاق را در همه تصمیمات و رفتارهای آبی نهادینه شود. و با استفاده سیستماتیک از اصول ارزشی اخلاق در حوزه آب، می‌توان تاب‌آوری خدمات اکوسیستم‌های آبی را به نحوی ارتقا داد که حتی در مقابل تغییرات قوانین، حکمرانی‌ها و سیاست‌ها نیز مقاوم باشد.
نگارش روان کتاب، توصیف ساده از مفاهیم مهم رعایت اخلاق در مدیریت و برنامه‌ریزی آب بهمراه مثال‌ها و تجربیات واقعی در زمینه رعایت/نادیده گرفتن اصول اخلاقی و اثرات/پیامدهای ناشی از آن باعث شده کتاب برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل استفاده و کاربردی باشد. پیام اصلی کتاب این است که باید اخلاق را در همه تصمیمات و رفتارهای آبی خود نهادینه کنیم. این کتاب تشریح می‌کند که صرف داشتن قوانین، سیاست‌ها و مقررات در مورد آب کافی نیست، ما همچنین به اخلاق به عنوان مجموعه‌ای مکمل از راهبردهای رفتاری نیاز داریم. این کتاب نشان می‌دهد که اصول اخلاقی، با استفاده از سیستماتیک کردن اصول ارزشی، می‌تواند تاب‌آوری سامانه‌های آبی را به نحوی ارتقا دهد که حتی در مقابل تغییرات قوانین و سیاست‌ها نیز مقاوم باشد.

کتاب اخلاق آب

دیوید گرونفلد
دیوید گرونفلد موسس و مدیر موسسه فرهنگ آب در سانتافه، نیومکزیکو، و استاد کمکی، گروه انسان شناسی، دانشگاه نیومکزیکو، ایالات متحده است. او قبلاً روی تحقیقات آبیاری در مؤسسه بین‌المللی مدیریت آب (سریلانکا)، طراحی و مدیریت پروژه‌های آبیاری برای بانک جهانی و مشاوره توسعه روستایی برای آژانس‌های بین‌المللی مختلف کار کرده است. او همچنین یکی از سردبیران اخلاق جهانی آب است (راتلج، 2017).