کتاب ردپای بازمانده در شهر

Remaining footprints in the city
کد کتاب : 143516
شابک : 978-6222591076
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب ردپای بازمانده در شهر اثر حامد قصری

عکاس تهرانی به اصفهان آمده است. اعلان
پاپازیان عکاس، که در دارالخلافه تهران به صنعت عکس‌اندازی معروف و مشهور است، آمده است در اصفهان و خیال یک ماه توقف را دارد. و در اینجا مشغول عکس اندازی می‌باشد. اعلان می‌نماید که هر کس از عکاسان گرام و خوانین عظام و اعزه، میل به عکس‌اندازی داشته باشند در خیابان خوش، خانه مشهدی عباس خاتم‌ساز منزل دارد. بیاید و عکس خود بیاندازید و بسیار پاکیزه و خوب و براق عکس می‌اندازد. روزنامه اصفهان در عهد قاجار، شماره ۴۶۶، اول شوال ۱۳۰۴ قمری
اعلان عکاسی علمی جناب آقا میرزا مهدی‌خان که یکی از عکاس‌های عالم با صنعت است و سال‌ها در تهران مشغول عکاسی بوده و چندی هم که موقتا در اصفهان محله شمس‌آباد عکاس خانه داشته اینک به شراکت آقا میرزا حسن، عکاس‌خانه خود را در سر در تیمچه سرپوشیده که از بناهای جدید جناب محمد حسین کازرونی است، دایر نموده و همه روزه از صبح تا شام برای گرفتن عکس حاضر است. مشارالیه در عمل نقاشی، روتوشه و کپی کردن مهارت کامل دارد. اشخاصی که طالب عکس طبیعی هستند و می خواهند نشانه‌ای از خود باقی گذارند، آنجا رجوع نمایند و نیز می‌تواند که عکس را به هر اندازه که می‌خواهند تا در درجه قامت شخص بزرگ کند و برای همه قسم اعمال راجع به این صنعت حاضر است و به شرط صحت انجام می‌دهد. روزنامه زاینده‌رود، سال چهارم، ش 14، 24 صفر 1332 قمری.

کتاب ردپای بازمانده در شهر

حامد قصری
حامد قصری، دانش‌آموخته دانشکده مهندسی برق و متولد سال 1358 است و ساخت مستند «تاریخ اجتماعی عکاسی در اصفهان»، مستند «آقای نویسنده زنده است» (روایتی از زندگی و آثار بهرام صادقی) و برگزاری چندین نمایشگاه عکاسی و عضویت در انجمن هنری عکاسان جهان و ایران را در کارنامه هنری خود دارد.