آبی شیمی پایه دهم و یازدهم کنکور

Chemistry
کد محصول : 144746
شابک : 978-6000023935
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 592
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 3 مهر

معرفی آبی شیمی پایه دهم و یازدهم کنکور اثر هیات مولفان کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

کتاب شیمی پایه آبی قلم چی برای آماده سازی دانش آموزان برای کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی طراحی شده است. کتاب توسط تیم مولفان قلم چی در ۵۹۲ صفحه تالیف شده است و شامل ۲۰۲۰ تست تالیفی و سراسری است. لحن کتاب شیمی پایه آبی قلم چی رسمی و خشک است. قالب کلی کتاب به این صورت است که ابتدا درسنامه ای خیلی خلاصه آمده و سپس تست های مربوط به آن آورده شده اند و بعد از آن سراغ زیر موضوع بعدی می رود. هر بسته مطالعاتی شامل یک درس نامه و چندین پیمانه سوال است. در کتاب شیمی پایه دهم و یازدهم کنکور آبی، سایز و فونت نوشته ها یکسان و یکنواخت است. رسم نمودار و اشکال با دقت است و کیفیت کاغذ به کار رفته خوب و مناسب است. طرح جلد کتاب نیز ساده و تکراری با نشان کانون فرهنگی آموزش با رنگ آبی است. صفحات کتاب ساده هستند و از جذابیت های ظاهری استفاده چندانی نشده است. به همین دلیل در نگاه اول ممکن است خشک و بی روح به نظر بیاید. هیچ خطا و اشتباهی در آن ها به چشم نمی خورد. در چاپ این کتاب از طیف رنگ های سرمه ای و مشکی استفاده شده است.

درسنامه

در کتاب آبی شیمی پایه، تا جای ممکن سعی شده است عبارات کتاب درسی به کار برده شود و بعد از آن در بخش نکات به بررسی دقیق تر و کامل تر مطالب پرداخته است. با توجه به سبک درسنامه های کتاب می توان از آن ها برای امتحانات مدرسه هم استفاده کرد. مثال های درسنامه ساده انتخاب شده اند، ولی بهتر بود هم بر تعدادشان افزوده می شد هم توضیحات بیشتری در حل آنها برای فهم بیشتر و بهتر ارائه می شد. درسنامه ها برای پاسخ گویی به سوالات سطح ساده تست ها کفایت می کنند. تنها خواسته دانش آموزان، نمودار، جدول و یا ایده هایی برای طبقه بندی بهتر و کامل تر در درسنامه است، زیرا آن ها کتاب درسی را مطالعه کرده اند و به دنبال تثبیت و تسلط هستند، پس باید تغذیه مکملی برای آن ها داشته باشیم.

بانک تست و پاسخنامه

در این کتاب نیز مانند بیشتر کتاب های قلم چی از سبک پیمانه ای استفاده شده است. یعنی برای هر مطلب با توجه به میزان اهمیت مطلب تعدادی پیمانه ۱۰ تا ۲۰ سواله تدارک دیده شده است. تست های تألیفی نیز از دو منبع متن و سوالات آزمون های کانون مطرح شده اند و اکثر تست ها شناسنامه دار هستند. تست ها به ترتیب سطح دشواری (آسان به سخت) مرتب شده اند که ازین نظر موفق عمل شده است و در بررسی همه فصل ها این نکته به خوبی رعایت شده است که سوالات دشوار همه ی فصول در انتها قرار گرفته است و به لحاظ آموزشی مناسب است. در انتهای هر فصل آزمون های جمع بندی فصل قرار گرفته است. برای فصول کتاب دهم ۲ آزمون جمع بندی و برای یازدهم ۱ آزمون جمع بندی در انتهای هر فصل قرار گرفته است. که هم برای مرور و هم جمع بندی مطالب میتواند کاربرد خوبی برای دانش آموزان داشته باشد.

بخش پاسخنامه میتوانست کامل تر ودقیق تر باشد. این بخش حتی یک سوم حجم کتاب ۲۰۰۰ تست را نیز تشکیل نمیدهد. بهتر بود برای حل مسائل علاوه بر پاسخ ریاضیاتی توضیحات فارسی نیز ارائه میشد که امکان هرگونه ابهامی از بین برود. بهتر بود در تمام سوالات شمارشی همه عبارات بررسی شوند یا در سوالات جای خالی، فقط عبارت جای خالی به عنوان پاسخ تشریحی قرار نگیرد. به طور کلی با کتابی با سطح متوسط مواجهیم که از ایده جدیدی در آن استفاده نشده است. مخاطب تست ها میتواند یک دانش آموز ضعیف برای مرور و یادگیری مطالب پایه باشد یا دانش آموزی متوسط که تست های کنکور یا بعضی سوالات آزمون کانون فرهنگی آموزش را بررسی کند.

آبی شیمی پایه دهم و یازدهم کنکور