کتاب ردپای خاطرات کودکی در بزرگسالی

What Your Childhood Memories Say About You
(آگاهی از تاثیرات خاطرات کودکی بر نحوه زندگی بزرگسالی)
کد کتاب : 145294
مترجم :
بهاره محمودزاده
شابک : 978-6001185434
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 مهر

معرفی کتاب ردپای خاطرات کودکی در بزرگسالی اثر کوین لمان

کتاب «رد پای خاطرات کودکی در بزرگسالی» نوشته‌ی دکتر کوین لمان، روان‌شناس و نویسنده‌ی امریکایی، به بررسی ارتباط بین خاطرات کودکی و شخصیت بزرگسالی می‌پردازد. لمان معتقد است خاطرات اولیه‌ی ما، به‌ویژه قبل از 8سالگی، بینش ارزشمندی درباره‌ی شخصیت، رفتارها و الگوهای زندگی‌مان در بزرگسالی ارائه می‌دهند.
این کتاب با استفاده از نظریه‌های روان‌شناسی آدلری، که بر اهمیت تجربیات اولیه‌ی زندگی تأکید دارد، خوانندگان را به کشف و تحلیل خاطرات کودکی خود تشویق می‌کند. لمان به کمک تمرینات و پرسش‌هایی هدفمند، به خوانندگان کمک می‌کند تا خاطرات مهم را بازیابی و معنای پنهان آن‌ها را درک کنند.
هدف اصلی این کتاب، ارتقای خودآگاهی و کمک به افراد برای شناسایی الگوهای رفتاری است که ریشه در تجربیات کودکی دارند. این درک عمیق‌تر می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا در صورت لزوم، تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنند.
کتاب لمان برای کسانی که به‌دنبال خودشناسی عمیق‌تر هستند، ارزشمند است و با ارائه‌ی دیدگاهی جدید درباره‌ی اهمیت خاطرات کودکی، این کتاب ابزاری قدرتمند برای رشد شخصی و بهبود روابط فراهم می‌کند. خوانندگان می‌توانند با درک بهتر گذشته‌ی خود، مسیر آینده را روشن‌تر ببینند.

بخشی از کتاب
اگر شما در جزیره دورافتاده‌ای بدون خانواده، دوستان یا هیچ ارتباط انسانی دیگری بزرگ شده باشید، هنوز هم می‌توانید علایقتان را براساس آنچه که ذاتا دارید پرورش دهید؛ مانند طبقه‌بندی گیاهان جزیره و اهلی‌کردن میمون‌های زوزه‌کش به‌عنوان حیوانات خانگی. تمامی این‌ها در خاطرات کودکی شما منعکس خواهد شد. مطالعات نشان داده‌اند که شما می‌توانید خلق‌وخو و فعالیت کودکان را در مهدکودک مشاهده کنید و سپس رفتار آن کودکان را با شخصیت بعدی آن‌ها در زندگی مقایسه کنید. یک کودک آرام که دوست دارد به‌تنهایی با خودش بازی کند یا در گوشه‌ای از کلاس روی صندلی بنشیند و کتاب بخواند، احتمالا خاطرات بیشتری از درون‌گرایی دارد و به‌طبع تنهایی بازی‌کردن برای او بسیار راحت است، اما کسی که اجتماعی و برون‌گراست، همیشه پرتحرک است از بازی در جعبه شنی پیش‌دبستانی گرفته تا قرارگرفتن در مرکز حلقه در بازی عمو زنجیرباف برای اینکه به معلمش تکنیک معلّق‌بازی را نشان دهد که جدیدا یاد گرفته است.

کتاب ردپای خاطرات کودکی در بزرگسالی

کوین لمان
دکتر کوین لمن متولد 1 سپتامبر 1943 ، روانشناس ، شخصیت رادیویی و تلویزیونی ، مربی ، گوینده و نویسنده بیش از 45 کتاب در زمینه والدین ، ​​ازدواج و زندگی خانوادگی ، در سطح بین المللی شناخته شده است و با روانشناسی و شوخ طبعی خود ، مخاطبان را در سراسر جهان تدریس و سرگرم کرده است.