کتاب نخل و نارنج

nakhl-o-narenj
کد کتاب : 16657
شابک : 978-9649736181
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 229
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 45
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب نخل و نارنج اثر وحید یامین پور

کتاب نخل و نارنج نوشته ی وحید یامین پور، درباره زندگی شیخ مرتضی انصاری و حوادث و اتفاقات مهم دوره ی زندگی ایشان است. شیخ مرتضی انصاری از فقهای شناخته شده و به نام فقه شیعه است که شاگردان ممتاز و بزرگی را تربیت نموده اند که از مشهورترین ایشان می توان به میرزا محمد حسن شیرازی، که فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد، اشاره کرد. نویسنده تلاش کرده است که لحن و دیالوگ ها را با دوره ی زندگی ایشان مطابقت دهد. اثر حالتی داستانی دارد و حول زندگی شیخ انصاری روایت می شود.

کتاب نخل و نارنج

وحید یامین پور
وحید یامین‌پور (زادهٔ ۱۳۵۹ در دزفول) پژوهشگر حوزه هنر اسلامی، نویسنده و فعال رسانه ای ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد تهران شرق و مدرس دانشگاه امام صادق فعالیت می‌کند.
قسمت هایی از کتاب نخل و نارنج (لذت متن)
مرتضی عاشق باران و تماشای رودخانه پاک دز بود. چه در گرما در گرمای رودخانه ذوب شوند و چه در زمستان یا در زمستان ، جایی که فقط از تماشای آنها لذت می برد. باران های زمستانی و بهاری دزفول به حدی شدید بود که نهرها سرازیر می شدند و کوچه ها را می ریزند ، اما کوچه های شیب دار به سرعت آب رودخانه دز را تأمین می کرد و دز بیشتر به سمت جنوب می چرخد. رگه های این شهر باستانی از کوه های زاگرس تا شمال شرقی سرچشمه گرفته و تا جلگه های حاصلخیز جنوب گسترش می یابد.