کتاب آن زندگی که من به تو دادم

La vita che ti diedi
(نمایشنامه)
کد کتاب : 17508
مترجم :
شابک : 978-6005140736
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب آن زندگی که من به تو دادم اثر لوئیجی پیراندلو

لوییجی پیراندللو، یکی از نویسندگان برجسته قرن بیستم و برنده جایزه نوبل در سال 1934 بود. او عضو فرهنگستان ایتالیا بود و آثار متنوعی شامل شعر، رمان، داستان کوتاه و نمایشنامه به جا گذاشت. این نمایشنامه، که بخشی از مجموعه نمایشنامه‌های پیراندللو است و توسط انتشارات نیلا در قطع جیبی منتشر می‌شود، داستان عجیب و نامتعارفی از مواجهه مادری با مرگ پسر جوانش را به تصویر می‌کشد. مادر این موضوع را نمی‌پذیرد، و این اشتباهی است که مضمون معروف پیراندللو یعنی تفسیرهای متفاوت و شخصی افراد از واقعیت را به تصویر می‌کشد.

این نمایشنامه در سال ۲۰۱۵ تحت عنوان "انتظار" [The Wait (Italian: L'attesa)] توسط کارگردان پیرو مسینا و با بازیگری ژولیت بینوش تبدیل به یک فیلم شده است.

کتاب آن زندگی که من به تو دادم

لوئیجی پیراندلو
لویجی پیراندلو، زاده ی ۲۸ ژوئن ۱۸۶۷ و درگذشته ی ۱۰ دسامبر ۱۹۳۶، نمایشنامه نویس و رمان نویس ایتالیایی بود که در سال ۱۹۳۴ برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد. داستان های کوتاه او نیز شهرت زیادی دارد.لویجی پیراندلو در سیسیل متولد شد. پدر او بازرگان گوگرد بود و انتظار داشت که پسرش هم همان شغل را انتخاب کند. اما لوییجی در تحصیلاتش موفق بود و توانست در رشته ی ادبیات ادامه ی تحصیل دهد. او در سال ۱۸۸۷ وارد دانشگاه رم شد و بعد از آن برای تحصیل به بن رفت و آن جا تز دکترای خود را درباره ی گویش بومی سیسیلی تک...