کتاب نیایش (گاندی)

Prayer
کد کتاب : 17767
مترجم :
شابک : 978-9643127923
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نیایش (گاندی) اثر مهاتما گاندی

ماهاتما کارامچاند گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. او در طول زندگی اش استفاده از هر نوع ترور و خشونت را برای رسیدن به مقاصد رد می کرد. فلسفهٔ بی خشونتی گاندی که خود نام «ساتیاگراها» (در زبان سانسکریت به معنای تلاش و کوشش برای رسیدن به حقیقت و تحت اللفظی: محکم گرفتن حقیقت) روی بسیاری از جنبش های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذاشته است.
گاندی، این رهبر معنوی در کتاب نیایش نه تنها در مورد انواع دعا ، بلکه در مورد سو استفاده های موسساتی که وی را مجبور به پیمودن مسیر معنوی خود کرده اند ، بحث می کند. بخش سوم این کتاب ، قدرت راماناما را بررسی می کند. تکرار مداوم نام خدا را که گاندی به عنوان یک شکل عالی از دعا و نیایش می دانست . کتاب نیایش با گزارشی تکان دهنده از ترور گاندی و نقشی که نیایش در آخرین لحظات وی ایفا کرده است ، خاتمه می یابد. این نسخه شامل مقدمه ای از آرون گاندی ، نوه ی ماهاتما گاندی، و مقدمه ای از مایکل ن. اولین بار در هند در سال 1977 منتشر شد. این کتاب که در مورد نیایش و مراقبه است و توسط رهبر بزرگ معنوی نه تنها هندیان بلکه تمامی جهانیان نوشته شده است معنای فداکاری را بررسی می کند و شیوه های خاصی که او خود در زندگی اش استفاده کرده است را توصیف می کند.
کتاب گاندی توسط شهرام نقش تبریزی ترجمه شده است. این کتاب را نشر نی منتشر کرده است.

کتاب نیایش (گاندی)

مهاتما گاندی
گاندی، زاده ی 2 اکتبر 1869 و درگذشته ی 30 ژانویه ی 1948، رهبر سیاسی و معنوی هند بود که مردم این کشور را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد.گاندی در گجرات هند به دنیا آمد و در سیزده سالگی با دختری همسن خود ازدواج کرد. گاندی برای وحدت میان مسلمانان و هندوهای هند، یک ماه روزه گرفت و در رژه ی نمک به همراه چند صد هزار هندی، 400 کیلومتر راه پیمود تا از آب دریا نمک بگیرد و با این عمل، قانون مالیات نمک را بی اعتبار سازد. این مبارزه با دعوت هندی ها برای تحریم کالاهای انگلیسی بود و با...