کتاب تاریخ امیرالمومنین (ع) 2 جلدی

History of Amir al-Mu'minin
کد کتاب : 25404
شابک : 978-9646705289
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب تاریخ امیرالمومنین (ع) 2 جلدی اثر عباس صفایی حایری

"تاریخ امیرالمومنین (ع)" اثری است دو جلدی از "عباس صفایی حایری" که به اهتمام نشر جمکران به انتشار رسیده است. این کتاب ارزشمند که با استناد به کتب تاریخی اهل سنت و روایت های به جا مانده از مخالفین آن حضرت به نگارش درآمده است، زندگی مولای متقیان امام علی (ع) را در دوران خلفا و همچنین خلافت خود ایشان تا شهادت حضرت به تصویر می کشد و در این مسیر گوشه ای از توطئه و ظلم هایی را که بر حضرت روا شد برای مخاطب بازگو می کند.
این اثر با پرداختن به این مساله که آیا همه ی صحابه ی پیامبر عادل به حساب می آیند، "تاریخ امیرالمومنین (ع)" را آغاز می کند و با استناد به قرآن، سنت و تاریخ ثبت شده از وقایع، نقش اصحاب، اعتراضاتشان به پیامبر و تغییرات در امور شرعی را زیر ذره بین می برد. سپس مساله ی امامت و لزوم آن مطرح شده و با اشاره به موقعیت حضرت علی (ع)، وصیت پیامبر در این باره بررسی می شود. در این بین اقدامات ابوبکر و عایشه موازی با خط زمانی رویدادها، آورده شده است و انکار وصایت حضرت علی (ع) توسط او و حتی جعل حدیث خلافت ابوبکر به وسیله ی عایشه مورد بررسی قرار گرفته است. در راستای صلب حق امامت از حضرت علی (ع)، نزاع های مظلومه ی تاریخ، حضرت زهرا (ع) با ابوبکر در دفاع از همسرشان و وراثت فدک نیز مطرح شده و بیعت های صورت گرفته با ابوبکر، عمر و عثمان در جزییات مستندی تحلیل شده است.
"عباس صفایی حایری" در نگارش و گردآوری این کتاب، به خواننده اطمینان داده که به دور از تعصب و تنها با اتکا به مستندات پژوهشی "تاریخ امیرالمومنین (ع)" را به رشته ی تحریر درآورده و امیدوار است با تالیف این اثر، گوشه ای از حیات سخاوتمندانه و بزرگمنشانه ی این اسوه ی بزرگ جهان اسلام را به تصویر بکشد.

کتاب تاریخ امیرالمومنین (ع) 2 جلدی

عباس صفایی حایری
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حائری فرزند آیت الله شیخ عباس صفایی حائری و برادر کوچکتر استاد علی صفایی حائری است. وی مدتها به امر تبلیغ در مناطق محروم اشتغال داشته و در سِمت امامت جمعه شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان مشغول به خدمت بوده است و اکنون چند سالی است که دوباره به قم بازگشته است.ایشان به واسطه نسبت نزدیکشان با استاد، خاطرات و ناگفته‌های زیادی از ایشان برای گفتن دارند. به همین مناسبت با ایشان هم‌کلام شدیم و از دوران کودکی و جوانی ایشان و استاد، ویژگیهای شخصیتی و رمز...
دسته بندی های کتاب تاریخ امیرالمومنین (ع) 2 جلدی
قسمت هایی از کتاب تاریخ امیرالمومنین (ع) 2 جلدی (لذت متن)
از این نامه معاویه که در مقام سرزنش و اعتراض به امام نوشته، معلوم می شود که آن حضرت، نه فقط با فاطمه (ع) برای خواستن یاری و کمک می رفته، بلکه حسن و حسین (ع) هم با آن دو بودند. همچنین معلوم می شود که تنها به در خانه انصار نمی رفتند، بلکه به خانه مهاجرین از اهل بدر و سوابق اسلام می رفتند و کمک و یاری می خواستند. معاویه از آن که به جز چهار یا پنج نفر به کمک برنخواستند، می خواهد به دست بیاورد که دعوت امام به حق نبوده، چون اگر حق با امام علی (ع) بود، آن ها کمک می کردند. این حرف درست نیست؛ چون پیغمبر اکرم (ص) در اول بعثت هر چه مردم را به اسلام دعوت می نمود، به جز عده ی انگشت شماری اسلام را قبول نکردند، آیا این اعراض کاشف از عدم حقانیت پیغمبر (ص) می باشد؟ هارون، خلیفه موسی (ع)، هرچه مردم را به حق دعوت نمود، اجابت نکردند و او را ضعیف شمردند و نزدیک بود که او را بکشند، آیا این کاشف از عدم حقانیت هارون بوده؟ معاویه در باطل کوتاهی نداشته و بر امام ایراد و اعتراض می نموده. آری از این نامه معلوم می شود که امام (ع) در دعوت به حق کوتاهی نفرمود تا به آن حد که شبانه فاطمه عزیز (س) و دو فرزند پیغمبر (ع) را به در خانه ها می برده و از آن ها کمک می خواست.