کتاب راهنمای جامع انیمیشن

The Animator's Survival Kit
آنچه در مورد انیمیشن باید بدانیم
کد کتاب : 35455
مترجم : فریده خوشرو
شابک : 978-9648913903
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای جامع انیمیشن اثر ریچارد ویلیامز

یک کتاب کامل در زمینه ی انیمیشن ، از انیماتور برنده جایزه اسکار در پشت صحنه ی انیمیشن "چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت"؟
انیمیشن یکی از داغ ترین زمینه های فیلم سازی امروز است - و انیماتور مهمی که پل بین نسل قبلی و نسل جدید است ریچارد ویلیامز است. در طول بیش از چهل سال فعالیت در تجارت ، ویلیامز یکی از مبتکران واقعی بوده است ، با کسب سه جایزه اسکار از او به عنوان پیوندی بین دوران طلایی انیمیشن دیزنی با دست و انیمیشن رایانه ای جدید که انیمیشن موفق داستان اسباب بازی ها یکی از نمونه های آن است یاد می شود.
اگرچه شاید حتی مهمتر از همه ی اینا، فداکاری وی در انتقال دانش خود به نسل جدیدی از انیماتورها بوده است تا آنها نیز به نوبه خود بتوانند رسانه را به سمت مسیرهای جدید سوق دهند. ویلیامز در این کتاب ، براساس کلاسهای برگزار شده ی پر طرفدار خود در ایالات متحده و سراسر اروپا ، اصول اساسی انیمیشن را ارائه می دهد که هر انیماتور - از مبتدی تا متخصص ، از انیمیشن کلاسیک گرفته تا انیمیشن رایانه ای وایز - به آنها احتیاج دارد. وی با اصرار به خوانندگان خود می گوید "اختراع کنید اما باورپذیر باشید" . او در کتاب راهنمای جامع انیمشین نکات خود را با صدها نقاشی نشان می دهد ، و اسرار استادان را به یک سیستم کاری تقسیم می کند تا کتابی ایجاد کند که به عنوان یک اثر استاندارد در مورد انواع انیمیشن ها بتواند مورد استفاده ی متخصصان ، دانشجویان و طرفداران انیمیشن قرار گیرد.
"ویلیامز فراتر از هر کسی در دنیای انیمیشن است." - نیویورک تایمز

کتاب راهنمای جامع انیمیشن

ریچارد ویلیامز
ریچارد ادموند ویلیامز زاده ۱۹ مارس ۱۹۳۴ در تورنتو، درگذشته ۱۶ اوت ۲۰۱۹ ، انیماتور و کارگردان انیمیشن کانادایی بود. او به خاطر شرایط خاص خانواده‌اش به یادگیری نقاشی پرداخت (پدر و مادرش هر دو نقاش بودند). نخستین معلم نقاشی وی چارلز تورسون بود که اولین نقاشی‌های باگزبانی را در سال ۱۹۴۸ طراحی کرده بود. ریچارد ویلیامز نوازندهٔ ترومپت نیز بود. او کارگردان شناخته شده‌ای برای فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» و برای فیلم ناتمامش «دزد و پینه‌دوز» بود...
قسمت هایی از کتاب راهنمای جامع انیمیشن (لذت متن)
پس از آن به دیدن انیمیشن بلند بیتل ها، زیردریایی زرد رفتیم. اگرچه از سبک هینز ادلمن، طراح آن، خوشم آمد اما کیفیت بریده بریده بیشتر صحنه ها باعث ش د تا پس از نیم ساعت بسیاری از تماشاگران به لابی بیایند. در ظاهر انیمیشن منقطع تنها برای ۲۵ دقیقه می تواند تماشاگر را نگه دارد؛ مهم نیست چقدر صاحب سبک یا نوآورانه باشد. با وجود این که زیردریایی زرد طرفدارانی دوآتشه در میان موسسه های تبلیغاتی و دانشجویان داشت، مردم عادی از آن دوری کردند. این فیلم سال ها بازار فیلم های غیر دیزنی را کساد کرد. یکی از روسای عالی رتبه یونایتد آرتیستو. که زیر دریایی زرد را پخش کرده بود، به من گفت: « بیتل ها در اوج محبوبیت شان هستند و باز هم مردم از انیمیشنی که کار دیزنی نباشد دوری می کنند. تهیه کننده های آن دوران همیشه در مورد انیمیشن می گفتند: «اگر اسم دیزنی رویش نباشد هیچ کس برای دیدنش می رود. اما مسأله واقعی این است که نه تنها نام، بلکه تخصص و مهارت دیزنی بود که تماشاگران را تسخیر می کرد و آنها را ۸۰ دقیقه در جای نهان نگه میداشت.

بی تردید درست میگفت. اگر یک موسیقی دان گام های خود را بشناسد، می تواند روی اجرا تمرکز و ایده ها را به طور تفکیک ناپذیر در موسیقی عرضه کند؛ اما اگر مرتب مجبور باشد به فوت و فن آن چه انجام میدهد بیاندیشد، به هیچ وجه نمی تواند بنوازد. بنابراین، اگر تمامی اصول را بدانیم و درک کنیم، آن وقت است که ابزار خلق را به دست می آوریم و تنها آن زمان است که می توانیم به اجرا بپردازیم.