کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها

Key Themes in Media Theory
کد کتاب : 35554
مترجم :
شابک : 978-6004365253
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 398
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها اثر دن لافی

«موضوعات کلیدی در تئوری رسانه‌ها به طرز شگفت‌انگیزی گسترده است و شایسته است که به متنی کلیدی برای دانشجویان مطالعات رسانه تبدیل شود.»
پروفسور جان استوری، دانشگاه ساندرلند، انگلستان
بهترین کتاب‌های درسی فقط خلاصه‌ای از ایده‌های پیچیده برای مخاطبان دانشجو یا مقدمه‌ای بر یک قانون انتقادی نیستند؛ بهترین کتاب‌ها چیزی به اصولی که درباره آن تأمل می‌کنند اضافه می‌کنند، و « کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها » دن لاگی یکی از این کتاب‌ها است. [این] وسیله ای برای رسیدن به هدف نیست، همانطور که بسیاری از این کتاب ها می توانند باشند، بلکه یک آغازگر انگیزشی است و باید دانش آموزان و معلمان را به کتابخانه بفرستند تا نظریه پردازان ارائه شده در اینجا را دوباره برای اولین بار مطالعه کنند.
نظریه رسانه چیست؟
رسانه ها چگونه بر اعمال، عقاید و باورهای ما تأثیر می گذارند؟
رسانه ها از چه راه هایی در خدمت منافع قدرتمند سیاسی و اقتصادی هستند؟
آیا مصرف‌گرایی رسانه‌ای ناسالم است یا قدرت‌بخش است؟ مضامین کلیدی در نظریه رسانه مقدمه ای کامل و انتقادی بر نظریه های کلیدی مطالعات رسانه ارائه می کند. این در کنار هم قرار دادن مکاتب مختلف نظریه رسانه در یک متن واحد و جامع، با بررسی عمیق ایده های نظریه پردازان کلیدی رسانه مانند لاسول، مک لوهان، هال، ویلیامز، بارت، آدورنو، بودریار و بوردیو بی نظیر است.
با استفاده از مطالعات موردی به‌روز، این کتاب رسانه‌ها را در اشکال فرهنگی روزمره آن‌ها - موسیقی، اینترنت، فیلم، تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و مجلات - در بر می‌گیرد تا دید واضح‌تری از «تصویر بزرگ» نظریه رسانه‌ها ایجاد کند.

کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها

دن لافی
دن لافي در اوتلی متولد شد و در ایلكلی، یورك شایر غربی پرورش یافت. او اکنون در حومه گیزلی در لیدز زندگی می کند و اوقات خود را بین انگلیس و تایلند، جایی که خانواده همسر وی زندگی می کنند، تقسیم می کند. وی در دانشگاه لیدز بکت سخنرانی می کند و در آنجا دوره ای تحت عنوان "جوانان ، جنایت و فرهنگ" را تدریس می کند. ویدارای مدرک لیسانس انگلیسی در دانشگاه متروپولیتن منچستر، کارشناسی ارشد مطالعات ارتباطات از دانشگاه لیدز و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه سالفورد است.
دسته بندی های کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها