کتاب صدای سبز

Sedaye Sabz
کد کتاب : 37242
شابک : 978-9644177583
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب صدای سبز اثر علی موسوی گرمارودی

"صدای سبز" کتابی است از "علی موسوی گرمارودی" که شامل "به گزیده شاعر از همه دفترهای شعر خویش همراه با هشتاد شعر تازه" می باشد. این مجموعه ی ارزشمند که در حدود ششصد صفحه به همت انتشارات قدیانی به عرصه ی چاپ رسیده، قالب های شعری مختلفی را که "علی موسوی گرمارودی" شاعر انقلابی معاصر،اقدام به سرودن شعر در آن قالب ها نموده، شامل می شود. این قالب ها از مثنوی و غزل گرفته تا دوبیتی های پیوسته و ترکیب بند، انواع مختلفی را شامل می شوند و "علی موسوی گرمارودی"، حتی در قالب های آزاد و نیمایی، رباعی، مسمط، قطعه، چکامه و اخوانیه نیز اشعاری را برای مجموعه ی "صدای سبز" برگزیده است. این گستردگی به طور واضح نشان از توانمندی قلم "علی موسوی گرمارودی" دارد و مجموعه ی "صدای سبز" که "به گزیده شاعر از همه دفترهای شعر خویش همراه با هشتاد شعر تازه" را دربردارد، گنجنینه ای است که بهترین ها را از یکی از بهترین شعرای معاصر انقلابی در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
"علی موسوی گرمارودی" همواره از شاعران متعهد معاصر بوده است و از آن جایی که هنر و خاصه ی آن شعر، گونه ای از شناخت جهان را ارائه می دهد، با خواندن اشعار هر شاعر، جزئی از دنیای او را درمی یابیم و هرچه شاعر به دنیای خود متعهدتر باشد، این شناخت دقیق تر خواهد بود و شعر واقعی تر جلوه می کند. شعر به خودی خود از موضوعیت برخوردار است اما همراهی آن با تعهد، سبب می شود تا به جامعه ای که در آن سروده شده تعلق پیدا کند و این چنین خواننده بتواند به نحو احسن با آن ارتباط بگیرد.

کتاب صدای سبز

علی موسوی گرمارودی
سیدعلی موسوی گرمارودی زادهٔ ۳۰ فروردین ۱۳۲۰ خورشیدی در قم شاعر، نویسنده، حافظ پژوه، گوینده و مجری برنامه‌های رادیو و تلويزيون است. وی منتخب ششمین همایش چهره های ماندگار در سال ۱۳۸۵ است. او برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش آیینی بود.موسوی گرمارودی ضمن تحصیلات حوزوی مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم قضایی و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفته‌است. او در عرصه شعر و ادبیات کشور حضور مؤثر داشته‌است که راه اندازی و مدیریت...
قسمت هایی از کتاب صدای سبز (لذت متن)
من اهل قدس، اهل فلسطینم/ در دست های کوچک من سنگ/ بر دوش، یک فلاخن سنگ افکن/ در دل، هوای جنگ/ در پیش روی دشمن/ این سنگ میراث ماست/ این سنگ میراث روزهای خدایی، وینک به روزهای جدایی/ وان سجیل در روزهای سرد شقاوت/ میراث آتشین ابابیل است/ تا خشم مرا بر دشمنان قدس فرو بارد/ بر لشکر مهاجم غاصب: سگ های زخم خورده ی شمعون/ بوزینه های صهیون/ این سنگ ها اینک، تنها/ کآرام می رباید از دشمن/ در چشم دوست نیز می پرسم:/ آیا می شکند خواب؟