کتاب بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

The Atomic Bombings of Hiroshima and Nagasaki
کد کتاب : 39033
مترجم :
شابک : 978-6220403425
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی اثر سیلویا انگدال

به یاد آوردن هر رویدادی بستگی به نحوۀ به خاطر سپردن آن دارد. بهترین درک از تاریخ حاصل کندوکاو چشم اندازهای مختلف است: دوره های زمانی متفاوت، فرهنگ های متفاوت، ایدئولوژی های متفاوت.

مجموعه کتاب های «چشم اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» از دیدگاه های مختلف به رویدادهای سرنوشت ساز تاریخ معاصر می پردازد. هر جلد با استفاده از منابع دست اول و دوم، اطلاعات زمینه ای، مباحث پیرامونی و روایت های اول شخص افراد نگاهی دارد به یکی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر جهان. تمام کتاب های این مجموعه دارای فهرست مطالب توضیحی، گاهشمار، کتابشناسی و نمایه است. «چشم اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» به دانشجویان و پژوهشگران کمک می کند تا مهارت های فکری و نقادانۀ خود را بهبود بخشند و بر آگاهی خود از جهان بیفزایند و درک بهتری از دیدگاه های بین المللی در خصوص رویدادهای تاریخی پیدا کنند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی از بحث برانگیزترین رویدادهای تاریخ جنگ جهانی دوم است: آیا استفاده از بمب اتمی برای پایان دادن به جنگ ضرورت داشت؟ کشتن ۲۰۰ هزار نفر با دو بمب اتمی بدتر بود یا مرگ ۵۰۰ هزار نفر و حتی بیشتر با بمب های متعارف؟ کشتن غیر نظامیان برای نجات جان تعداد بیشتری از آن ها توجیه پذیر است؟ نظرها در این باره موضوع بسیار متفاوت اند. در این کتاب این واقع را از منظر افراد مختلف می خوانیم، از ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا گرفته تا خلبان هواپیمای بمب افکن، شاهدان حادثه، فیزیکدان هسته ای، روزنامه نگاران، فعال صلح ژاپنی و غیره.

کتاب بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

سیلویا انگدال
سیلویا لوئیس انگدال (زاده ۲۴ نوامبر ۱۹۳۳) نویسنده آمریکایی است که بیشتر برای داستان های علمی تخیلی شناخته شده است. اولین رمان او افسونگر از ستاره ها که توسط آتنیوم بوکز در سال 1970 منتشر شد، کتاب افتخاری نیوبری در سال 1971 بود (به مدال نیوبری مراجعه کنید)، فینالیست جایزه گفن در سال 2008، بهترین ترجمه کتاب YA بود، و او جایزه فونیکس را برای آن اثر بیست برد. سالها بعد
دسته بندی های کتاب بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی