کتاب صعود چهل ساله

Forty-year ascent
مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی
کد کتاب : 41349
شابک : 978-6004414241
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

صعود چهل ساله 2
Forty-year ascent
در نزدیکی قله
کد کتاب : 132347
شابک : 978-6229051139
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب صعود چهل ساله اثر سید محمدحسین راجی

"صعود چهل ساله" کتابی است به همت "سید محمدحسین راجی"، که در آن "مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی" صورت گرفته است. این کتاب که نتیجه ی بیش از هفده هزار ساعت مطالعه ی هدفمند از جانب هفتاد نخبه ی دانشگاهی و حوزوی است، مطالبی را ارائه می کند که هر ایرانی مسلمان و انقلابی را سرشار از حس غرور خواهد کرد.
از خصایص کتاب "صعود چهل ساله" می توان به تمرکز آن بر فعالیت های صورت گرفته بعد از انقلاب، آشنا نمودن خواننده با دستاوردهای ارزنده ی انقلاب اسلامی، بهره گیری از آمارهای دقیق، فنی و علمی بین المللی برای ارائه ی کار ها، مقایسات دقیق و موشکافانه ی اقدامات صورت گرفته قبل و بعد از انقلاب و به طور کلی معارفه ی همه جانبه ای از فعالیت های گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
کتاب از نه فصل تشکیل شده که در هر کدام از فصول، مساله ای بنیادین مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل نخست استقلال ایران در میان کشورهای دنیا در مقایسه با وابستگی های دوران پهلوی تجزیه و تحلیل می شود. فصل دوم به کاهش فقر و نابرابری و به عبارتی توسعه ی عدالت اجتماعی می پردازد و فصل سوم مساله ی رفاه عمومی و برخورداری از امنیت، آموزش، بهداشت، دسترسی های گسترده ی مردم به آب، برق، سوخت و ابزار ارتباطی را بررسی می کند. فصل چهارم عزت و اقتدار ایران را از لحاظ امنیتی و نظامی در منطقه و جهان به تصویر می کشد و فصل های پنجم تا هفتم به پیشرفت های زیرساختی، صنعتی و معنوی پرداخته اند. در دو فصل نهایی کتاب مساله ی کرامت زن و آزادی و مردم سالاری دینی در کشور عزیزمان بررسی می شود و شاخص های آزادی در کشورهای غربی مورد نقد قرار می گیرد.

کتاب صعود چهل ساله

قسمت هایی از کتاب صعود چهل ساله (لذت متن)
قوای نظامی هر کشور ستون اقتدار هر کشور تلقی می شود. شاهان پهلوی با خرید انواع تسلیحات غربی و بویژه آمریکا سعی در تقویت نیروی نظامی ایران داشتند ولی در واقعیت غرب با فروش انواع سلاح های خود با چند برابر قیمت به ایران، سعی در به تاراج بردن ذخایر این ملت را داشتند و از سویی دیگر آن ها ایران را انباری از مهمات کرده بودند و در موارد مختلف بدون اجازه ایران از آن ها استفاده می کردند. برای نمونه ملکه پهلوی در این باره می گوید: «یک روز محمدرضا که خیلی ناراحت بود به من گفت: مادرجان مرده شور این سلطنت را ببرد که من شاه و فرمانده کل قوا هستم، ولی بدون اطلاع من هواپیماهای ما را برده اند ویتنام؛ آمریکایی ها که از قدیم در ایران نظامی داشتند هر وقت احتیاج پیدا می کردند از پایگاه های ایران و امکانات ایران با صلاحدید خود استفاده می کردند. حالا بماند که چقدر سوخت مجانی می زدند و اصلا کل بنزین هواپیماها و سوخت کشتی هایشان را از ایران می بردند.»