کتاب تاریخ جنگهای ایران

History of the Iranian wars
از مادها تا به امروز
کد کتاب : 41462
شابک : 978-9644237386
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ جنگهای ایران اثر علی غفوری

کتاب پیش رو به تحقیق "علی غفوری"، اثری است که "از مادها تا به امروز"، "تاریخ جنگهای ایران" را مورد بررسی قرار می‌دهد. "علی غفوری" انگیزه‌ی خود را برای نگارش کتاب "تاریخ جنگهای ایران" تحقیق در مورد جنگهای مختلفی اعلام کرده است که در طول تاریخ ایران رخ داده اما هیچ تحقیقی در مورد آنها انجام نشده است. علیرغم اینکه در جهان امروز از علم و اقتصاد حرف‌های زیادی به میان می‌آید، اما قدرت نظامی و تاریخ نبردها در جامعه امروز بسیار مهم است. کتاب "تاریخ جنگهای ایران" به قلم "علی غفوری"، مهمترین نزاع‌های تاریخی را که مردم ایران از "از مادها تا به امروز" درگیرش بوده اند، ارائه می دهد. این کتاب در سیزده فصل نوشته شده و از 60 منبع برای گردآوری و تدوین آن استفاده شده است.
"علی غفوری" درباره جنگها و نبردهای ایران در دوران پیش از هخامنشیان و همچنین در دوره‌ی هخامنشی، اشکانی، ساسانی، غزنوی، سلجوقی و خوارزمشاهی سخن می‌گوید. او همچنین "تاریخ جنگهای ایران" را در زمان حمله عربها و مغولها به ایران، سه سده تسلط مغولها بر کشور، پیدایش و سقوط سلسله صفویه، افشاریه، زندیه و جنگ‌هایی که در زمان سلسله قاجار اتفاق افتاد را پیگیری می‌کند.
موضوعاتی همچون توسعه ارتش در زمان رضاشاه و حمله متفقین به ایران، حمله عمومی ارتش عراق در سال پنجاه و نه، اولین سالهای جنگ تحمیلی، عملیات زمینی و هوایی در دوران دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس، سقوط فاو، پذیرش قطعنامه 598 و شکست منافقین در عملیات مرصاد نیز در کتاب "تاریخ جنگهای ایران" به قلم "علی غفوری" به دقت بررسی شده و همچنین لیستی از فرماندهان و سرداران شناخته شده‌ی هشت سال دفاع مقدس در کنار آمار تحلیلی جنگ عراق و ایران نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب تاریخ جنگهای ایران