کتاب محمد (ص) در اروپا

Muhammad in Europe
کد کتاب : 41892
مترجم :
شابک : 978-9644235061
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب محمد (ص) در اروپا اثر مینو صمیمی

"محمد (ص) در اروپا" اثری است به قلم "مینو صمیمی" که با یک مرور نسبتا طولانی از زندگی حضرت محمد (ص) و اولین تعامل وی با قلمرو بیزانس از طریق قبیله‌ی غسان، آغاز می شود. برای برخی که آشنایی کافی را با پیامبر اسلام ندارند، این مقدمه مفیدی برای شناخت ریشه های اسلام خواهد بود و حتی با وجود اینکه یک مطلب مروری است، کامل و جالب است. مقدمه، زمینه را برای بقیه کتاب فراهم می‌کند زیرا شخصیت و برداشتها از شخصیت محمد (ص) از سوی مسلمانان و منابعشان، زمینه ای بنیادی برای تشخیص اظهارات نادرست پیرامون شخصیت ایشان توسط غیر مسلمانان است.
"مینو صمیمی" در کتاب "محمد (ص) در اروپا"، اطلاعاتی بسیار متقاعد کننده ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد شخصیت پیامبر اسلام تا چه اندازه خالصانه بوده است و او از چه دین راستینی صحبت می‌کرده است. چه کسی به نبوت اعتقاد داشته باشد و چه نداشته باشد، با مطالعه‌ی این اثر متوجه می‌شود که او تلاش کرد تا چیزی بزرگتر از زندگی خود را در اختیار انسان‌ها قرار دهد و آن کلام خدا بود. صحبت‌ها و منش پیامبر اسلام در این کتاب دلربا است اما دروغین نیست. او بسیار صادقانه به دنبال خنثی کردن توطئه های دیگران بود و واکنش وحشتناک و شیطانی که نسبت به شخصیت ایشان در دنیای غرب به مردم القا شده، کاملا بی اعتبار است. اسلام و "محمد (ص) در اروپا" عمدتا با افترا مواجه شده‌اند و به مردی تهمت زد شده که با ماتریالیسم، بت پرستی و کشتن بیگناهان مبارزه می‌کرده است. این یک اثر مهم از "مینو صمیمی است و یک پیوست مفید برای هر گونه مطالعه تاریخی درباره اسلام و جنگ های صلیبی، امپراتوری عثمانی، تروریسم معاصر یا استعمار به شمار می‌رود.

کتاب محمد (ص) در اروپا

نکوداشت های کتاب محمد (ص) در اروپا
An engaging and enlightening book. It does a superior job of showing how the West has contributed to the current clash of civilizations.
کتابی جذاب و روشنگر. این کار عالی نشان می دهد که چگونه غرب در درگیری تمدن های کنونی نقش داشته است.
Sixteenth Century Journal

قسمت هایی از کتاب محمد (ص) در اروپا (لذت متن)
کلیساهای شرقی مورد حمایت مسلمانان اند و مجازند که مناسک دینی خود را به جا بیاورند، اما در اروپا، کاتولیکها، که شاید بتوان برخی از پروتستانها را نیز که از سر شور و اشتیاق به گمراهی کشانده شده اند به جمع آنان افزود، حتی مرگ را بر حمایت از فرقه مسلمان و اجازه به جای آوردن آزادانه شعار دینی شان ترجیح می دهند.