کتاب تاریخ بلوک شرق

The End of the Cold War
کد کتاب : 41976
مترجم :
شابک : 978-9643116439
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ بلوک شرق اثر دیوید پیتروزا


کتاب تاریخ بلوک شرق به طور خلاصه استقرار و تاریخ کمونیسم در اروپای شرقی را تشریح می کند و وقایعی را که منجر به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پایان نظم کمونیستی می شود، را شرح می دهد. پیتروشا پس از آغاز با یک گاهشماری دقیق از جنگ سرد، رشد کمونیسم، همبستگی در لهستان، و ظهور گورباچف را توصیف می کند. کتاب شامل یادداشت‌های فصل، واژه‌نامه، دو کتاب‌شناسی مشروح (مطالعه بیشتر و بررسی آثار)، و فهرست مطالب می شود. این کتاب سی و هفتمین کتاب از مجموعه ی "تاریخ جهان" است که توسط مهدی حقیقت خواه ترجمه شده است و توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
کتاب تاریخ بلوک شرق چنین آغاز می شود:
" از ۱۹۱۷ به بعد بیش از هفت دهه بین دولت کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و جهان غیرکمونیست بدگمانی و رقابت وجود داشت. کمونیست ها اعتقاد داشتند که نظامشان سرانجام سرمایه داری را از بین خواهد برد و جایگزین آن خواهد شد. نیکیتا خروشچفه، رهبر شوروی، تهدید می کرد که «ما شما را دفن خواهیم کرد.»

کتاب تاریخ بلوک شرق

دیوید پیتروزا
دیوید پیتروزا (متولد 22 نوامبر 1949 در آمستردام، نیویورک) نویسنده و مورخ آمریکایی است.دیوید پیتروزا تعدادی اثر تحسین برانگیز در مورد تاریخ قرن 20 امریکا تولید کرده است، از جمله چهار جلد ("1920" ، "1960" ، "1948" و "1932") در مورد تاریخ انتخابات ریاست جمهوری. وی همچنین در کتاب 1920 و ریاست جمهوری کالوین کولیج و حرفه چارلز ایوانز هیوز، متخصص است. پيتروزا همچنین به عنوان نویسنده ارواح یا "پزشک کتاب" برای چندین کتاب موفق از جمله پرفروش ترین کتابهای مختلف نیویورک تایمز و آمازون خدمت کرده است.
قسمت هایی از کتاب تاریخ بلوک شرق (لذت متن)
کمونیسم شوروی، تا زمانی که وجود داشت، فناناپذیر به نظر می رسید. هر زمان که یک کشور اقماری شوروی می خواست جدا شود، تانک های شوروی وارد می شدند و شورش را درهم می شکستند. در خود اتحاد شوروی، مخالفت سازمان یافته ناممکن به نظر می رسید. حزب کمونیست تقریبا همه عرصه های زندگی، از جمله هنرهاء را کنترل می کرد. گیلبرت سلدس از خروشچف نقل می کند که اعلام داشت:«یکی از اصول اساسی ما این است که ادبیات و هنر شوروی باید پیوند گسست ناپذیری با سیاست های حزب کمونیست داشته باشد. »اتحاد شوروی نخستین دولت مدرن تمامیت خواه بود و دولت های تمامیت خواهی را که بعدا در آلمان نازی و ایتالیای فاشیست برپا شد پشت سر گذاشت. پایان کمونیسم - بجز در یک قتل عام هسته ای، که تمام تمدن را نابود می کرد تقریبا تصورناپذیر به نظر می رسید.