کتاب گشایش

Goshayesh
کد کتاب : 42702
شابک : 978-6008145523
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 خرداد

معرفی کتاب گشایش اثر محمد شکری فرد

محمد شکری فرد، شاعر جوان و خوش ذوق تبریزی، به عنوان هنرمندی جوان و خوش آتیه به این حد از پختگی در شعر رسیده است که بتوان برایش جایگاه مستقل و خاصی در بین چهره های قابل اعتنای شعر جوان باز کرد.
مجموعه شعر گشایش، دومین و تازه ترین مجموعه ی شعر این شاعر جوان تبریزی است که توسط شهرستان ادب در 1000 نسخه راهی بازار نشر شده است.
گشایش ویترین آثار شاعری است که در عین جوان بودن، دغدغه مند و متعهد است و از این دو موضع کوتاه هم نمی آید
مجموعه شعر گشایش به دو بخش مشخص تقسیم می شود.
در بخش اول، غزل های عاشقانه و عاطفی شکری فرد آمده و در بخش دیگر، اشعار انقلابی و آیینی در قالب های مطول و بلند که حاصل دغدغه های اجتماعی و انقلابی شاعر است و ارزشمند و قابل احترام.
در هردو بخش با شاعری رو به رو می شویم که می داند چه می خواهد بگوید و حرف های مشخص و تجربه شده ای برای گفتن دارد. اساسا شعر خوب در نظر مخاطب خاص، شعری نیست که حرف بزند بلکه شعری است که حرفی برای زدن داشته باشد. گشایش مجموعه ای است که شاعر در آن حرف هایی برای زدن دارد و آن ها را با مخاطب خود در قالب شعر به اشتراک می گذارد نه در قالب حرف های منظوم!

کتاب گشایش

محمد شکری فرد
در سال 1373 در شهرستان هشترود متولد شد.از آنجایی که پدرش شاعر است از همان دوران کودکی با شعر و شاعری آشنا می شود و از سن 12 سالگی تحت تاثیر اشعار حافظ و شهریار با کمک های پدرش شروع به سرودن شعر می کند.وی از اواخر دهه هشتاد با راهنمایی های اساتیدی چون حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، محمدحسین انصاری نژاد، و... در عرصه شعر و شاعری به صورت جدی فعالت می کند.شکری فرد در سال 1392 در رشته مهندسی نرم افزار وارد دانشگاه شد.اولین مجموعه شعر او تحت عنوان "نصف گمشده" در سال 1393 در بیست سالگی شاعر از سوی انت...