کتاب انقلاب کوبا

The Cuban Revolution
  • 75,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 44622
مترجم :
شابک : 978-9643115845
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انقلاب کوبا اثر ارل رایس

یکی دیگر از مجلدهای مجموعه تاریخ جهان بانام "انقلاب کوبا" منتشر شد. این کتاب مهم نوشته «ارل رایس» توسط نشر ققنوس منتشر شده است. این کتاب توسط «مهدی حقیقت خواه» به فارسی برگردانده شده است.
کتابی خواندنی درباره انقلاب کوبا و رهبر آن فیدل کاسترو. انقلاب کوبا که از اوایل دهه 1950 آغاز شد. سیمای کشور کوبا را برای همیشه تغییز داد. فیدل کاسترو بیش از هر کس دیگری. شور زندگی و نیروی کارساز را تغییر دهد. او این نظر را درباره خودش همانند موضوعی بدیهی تکرار کرده است. کتاب "انقلاب کوبا" سرگذشت انقلاب است. اما سرگذشت فیدل کاسترو نیز است چرا که جدا کردن این دو تا ممکن نیست. کتاب انقلاب کوبا در 144 صفحه و قطع وزیری توسط انتشارات ققنوس به بازار نشر عرضه شد.

کتاب انقلاب کوبا

ارل رایس
ارل رایس جونیور بیش از پنجاه کتاب برای بزرگسالان جوان نوشته است. آقای رایس به مدت 9 سال با افتخار در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده خدمت کرد، از جمله تور وظیفه رزمی به عنوان رهبر جوخه مسلسل در طول جنگ کره. وی عضوی از انجمن نویسندگان و تصویرگران كتاب كودكان، لیگ مورخان هواپیمایی جنگ جهانی اول، انستیتوی دریایی ایالات متحده ، انجمن نیروی هوایی و جانبازان معلول آمریكا است.
قسمت هایی از کتاب انقلاب کوبا (لذت متن)
فیدل از سال ۱۹۵۹ تاکنون را با عنوان «رهبر اعلا» (dlider maximo)ی کوبا سپری کرده است. تغییراتی که از ۱۹۵۹ در آن جا صورت گرفته عمدتا به اراده و در زیر رهبری او انجام شده است. و از این روست که باید هم سرافرازی و هم سرکوفت وضعیت کنونی کوبا را متوجه او دانست. اما در باره دیگر نیروهای موثر چه در داخل و چه در خارج کوبا چه باید گفت؟ چه چیز در این کشور جزیره ای کوچک به آتش ناآرامی دامن زد و شعله های شورش را در پهنه آن بر افروخت؟ انقلاب در بهترین حالت بازی دشوار و مرگباری است. اندکند کسانی که در این بازی برنده می شوند. پس دقیقا چه عناصری از بخت، زمان و مکان گرد هم آمدند تا به فیدل و پیروانش امکان پیروزی بخشند؟ بیش از چهل سال از زمان آغاز انقلاب کوبا گذشته است و با این حال تاریخدانان، پژوهشگران، تحلیلگران سیاسی، رهبران و سیاست سازان جهان، و اندیشمندان جدی هنوز در مورد علل آن بحث و مجادله می کنند. اما اکثر کارشناسان در مورد دست کم سه عامل عمده که در این آخرین دوره ناآرامی در کوبا موجود بود اتفاق نظر دارند: (۱) سرکوب سیاسی، (۲) عدم تعادل و رکود اقتصادی، و (۳) خطری که عده ای از کوبایی ها از جانب «امپریالیسم یانکی» احساس می کردند، که نتیجه سیاست های ناعادلانه ایالات متحده در مورد کوبا از سال ۱۸۹۸ به این سو بود.