کتاب شهرها و سینما

Cities and Cinema
کد کتاب : 48275
مترجم :

شابک : 978-6005193954
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب شهرها و سینما اثر باربارا منل

فیلم های مربوط به شهرها فراوان است. آنها برای کسانی که شهرشان را می شناسند و کسانی که شهر برایشان یک رویا یا کابوس دور است، خیال پردازی می کنند. سینما چگونه امیدهای شهرسازان و ترس شهرنشینان از شهرسازی مدرن را بازسازی می کند؟ آیا تحلیل فیلم های شهری می تواند به برخی از سوالات مطرح شده در مطالعات شهری پاسخ دهد؟ فیلم های شهری چه نوع چشم اندازی برای آینده و تصاویری از گذشته ارائه می دهند؟ فیلم های شهری چه تغییراتی داشته اند؟
شهرها و سینما نظریه شهری و مطالعات سینما را در گفتگو قرار می دهد. بخش اول کتاب به تحلیل سه ژانر مهم از فیلم های شهری می پردازد که در سکانس های تاریخی دنبال می شوند و هر کدام با شهری خاص مرتبط هستند و از فیلم شهری جمهوری وایمار به فیلم نوآر مرتبط با لس آنجلس و تصویر پاریس در سینمای شهر می گذرد. موج نو فرانسه بخش دوم موضوعات اجتماعی-تاریخی مطالعات شهری را مورد بحث قرار می‌دهد، که از رابطه صنایع فیلم و شهرها شروع می‌شود، با به تصویر کشیدن شهرهای جنگ‌زده و تقسیم‌شده ادامه می‌یابد و با بیان سینمایی اتوپیا و دیستوپیا در داستان‌های علمی تخیلی شهری پایان می‌یابد. بخش آخر به بحث درباره مسئله هویت و مکان در یک جهان جهانی می‌پردازد، از تصویر گتوها و باریوها به شهر به عنوان محیطی برای تمایل همجنس‌گرایان و همجنس‌گرایان حرکت می‌کند تا با بازنمایی شهر جهانی در شیوه‌های سینمایی فراملی پایان یابد.
این کتاب نشان می‌دهد که مدرنیته شهرسازی و سینما را به هم پیوند می‌دهد. این به دلیل تغییرات قابل توجهی است که فیلم شهری از طریق فرآیندهای جهانی شدن متحمل شده است، که طی آن شهر از یک نماد در سینمای ملی به یک مکان ممتاز برای اقدامات سینمایی فراملی تبدیل شده است. این یک متن کلیدی برای دانشجویان و محققان مطالعات فیلم، مطالعات شهری و مطالعات فرهنگی است.

کتاب شهرها و سینما

باربارا منل
باربارا منل استادیار مطالعات آلمان و مطالعات سینما در گروه مطالعات آلمانی و اسلاوی و در برنامه فیلم و رسانه در دانشگاه فلوریدا، گینسویل است. او نویسنده کتاب نمایندگی مازوخیسم و آرزوی کویر در ادبیات و فیلم است (2007).
قسمت هایی از کتاب شهرها و سینما (لذت متن)
در سالن های بزرگ فیلم که در سال های مابین ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰ در شهرها ساخته شدند، طراحان فضایی را برای ارکستر در نظر می گرفتند و بدین ترتیب اکران فیلم ها با موسیقی متن اصلی شان همراه بود. در سال ۱۸۹۵، برادران لومیر اختراع خود، سینماتوگراف را ثبت کردند؛ اختراعی که هم امکان فیلمبرداری را فراهم می کرد و هم امکان نمایش را. آن ها اختراع خود را پیش از نخستین نمایش عمومی فیلم در گراند کافه ـ که شرح آن رفت ـ به همکاران حرفه ای خود نشان دادند. باتمور اشاره می کند که:  « سینما در آن زمان همچون یک معجزه به نظر می رسید. » (