کتاب طراحی طبیعت بی جان (۱ و ۲)

Still Lifes
کد کتاب : 53510
مترجم :

شابک : 978-9648913002
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 68
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب طراحی طبیعت بی جان (۱ و ۲) اثر جین فرانکس

«آشنایی»
وقتی با ابزار و طریقه آماده سازی آنها آشنا شدید و تمرینهای مربوط به سایه روشن و خطهای مدادی را که در صفحه های بعد میآیند. انجام دادید آنگاه آماده اید تا چهار مرحله لازم برای کشیدن طراحیهای مدادی را شروع کنید باید وقت زیادی را صرف هر کدام از این مراحل کنید تمرین درست تأثیر بسزایی در طراحیهای نهاییتان خواهد داشت. پس تصمیم بگیرید که برای کسب مهارت در طراحی با مداد به اندازه کافی تلاش کنید.
«مرحله اول کشیدن طرح اولیه»
طرح اولیه را به وسیله مداد اتود با مغزی H بکشید. مداد اتود را صاف و موازی با کاغذ در زیر دستتان نگه دارید در کشیدن خط ها آزادی زیادی داشته باشید و همه بازویتان را حرکت بدهید. در این مرحله تنها به شکلهای اصلی فکر کنید جزئیات را بعدا اضافه خواهید کرد.
این مرحله را بارها و بارها تمرین کنید.
«مرحله دوم طراحی خطی»
صرف وقت و تمرین زیادی لازم است تا بتوانید یک طراحی خطی گویا بکشید با نوک مداد اتود (H) یا (F) یا مداد چوبی این طراحی خطی را بکشید. مداد را هم مثل حالت نوشتن در دست بگیرید و هم حالتی که مداد در زیر دست باشد را امتحان کنید در حالتی که مداد زیر دست. باشد میتوانید در ضخامت خطها تنوع به وجود آورید بدین صورت که اگر مداد را به پهلو بچرخانید خط ها پهنتر و اگر از نوک مداد استفاده کنید خطها نازکتر خواهند بود سعی کنید طوری تمرین کنید که بتوانید گرد بودن اشیا و عمق را با خط های گویا نشان دهید.
«مرحله سوم سایه های مقدماتی»
برای آن که کار درست سایه زده شود، باید طرح ساختاری را به دقت و کمرنگ مشخص کنید به آرامی لایه های خاکستری متوسط را روی هم قرار دهید تا تیرگیها و سایه ها را بسازید خیلی سریع سایه ها را کاملا تیره نکنید. وقتی از کارتان مطمئن شدید این قسمت ها را با فشار بیشتر مداد یا با استفاده از مدادهای نرمتر تیره کنید نوک مداد را صاف و صیقلی نگه دارید تا تیرگی ها یکدست شوند.

کتاب طراحی طبیعت بی جان (۱ و ۲)

جین فرانکس
جین فرانکس در تاریخ ۶ می ۱۹۲۷ در چارلستون، ایالات متحده آمریکا متولد شد. کتاب‌های آموزشی «طراحی از طبیعت بی‌جان ۱و۲» و «آموزش طراحی با مداد» از او به فارسی ترجمه شده‌اند.جینفرانکس استاد مشهوری در طراحی مداد رسا است. جینسالهای اولیه زندگی خود را در روستای آرکانزاس گذراند و در آنجا فرصتی برای مشاهده زیبایی طبیعت یافت. او سالها مطالعه شدید را به کمال رساندن تکنیک های نقاشی خود اختصاص داد و در طی مراحل، کارهای خوب بسیاری را با مداد خلق کرد.
دسته بندی های کتاب طراحی طبیعت بی جان (۱ و ۲)