کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک ساله

Keys to Parenting Your One-Year-Old
کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان
کد کتاب : 54777
مترجم :
شابک : 978-9646181588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک ساله اثر مگ زویبک

همانطور که می‌دانید هر فصل از زندگی کودک با تغییراتش والدین را شگفت‌زده می‌کند. این تغییرات شیوۀ تربیتی جدیدی را می‌طلبد. یک‌سالگی یکی از برهه‌های مهم زندگی کودک است که شیوۀ رفتار والدین در این دوران نه تنها کودکی، بلکه بزرگسالی فرزندان را نیز شکل می‌دهد و بر آیندۀ او تأثیرگذار خواهد بود. او با ورود به سال زندگی خود نوزادی را پشت سر گذاشته و هویت مستقل خود را کم‌کم به دست می‌آورد.
مخاطب در کتاب «کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله» که در سه بخش تدوین شده، ابتدا به نحوۀ رشد و تغییر فرزند یکساله آشنا می‌شود. بخش اول کتاب مواردی مانند تغذیه، خواب، استفاده از توالت، نحوۀ تفکر و برقراری ارتباط با او و همچنین شیوۀ کسب استقلال توسط کودک را مورد بررسی قرار می‌دهد و بخش دوم نیز به خلق‌وخوی کودک یک‌ساله اختصاص یافته و واکنش‌ها و سازگاری‌های وی با محیط را به سرپرستان می‌آموزد.
قسمت اعظم کتاب «کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله» را بخش سوم تشکیل می‌دهد که در آن به جزییات جالبی راجع‌به بازی‌های کودک، نحوۀ برخورد با بداخلاقی‌ها و عادت‌های ناپسند وی، انتخاب همبازی و مهدکودک و شکل‌دهی مناسب عادات و شخصیت کودکان پرداخته شده است. در انتهای کتاب پرسش و پاسخ‌های بسیار جالب و مهمی ضمیمه شده که مطمئنا جواب سوال‌های بسیاری از والدین خواهد بود.

کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک ساله