کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز

Bazare Arz
  • 15 % تخفیف
    295,000 | 250,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: چالش چالش
    نویسنده:
کد کتاب : 58943
شابک : 978-9642522040
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 1 خرداد

معرفی کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز اثر محمد مساح

"بنیادهای اقتصادی در بازار ارز" اثری است از "محمد مساح" که یکی از مهم‎ترین مسئله‌های جهان امروز را مورد بررسی قرار می‌‎دهد.
هنگام استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین‌الملل، هر دو سیستم نرخ ارز انعطاف‌پذیر و ثابت، با مسائل خاصی رو به رو می‎شوند. مهم‌ترین آن، سوگیری چشمگیر کاهش تورم در اقتصاد جهانی است، زیرا کشورهای دارای کسری بودجه مجبور هستند برای حفظ نرخ ارز خود به تراز حساب جاری مثبت دست یابند. "محمد مساح" در "بنیادهای اقتصادی در بازار ارز" سیاست‌هایی را که برای دستیابی به ارز مشترک جهانی یا به طور کلی بازار ارز ارائه شده، معرفی می‌کند. در دنیایی که نرخ ارز به سمت ناپدید شدن می‌رود و کشورها دیگر محدودیت تعادل خارجی ندارند، برای حرکت به سمت یک ارز مشترک جهانی، دو رویکرد در نظر گرفته می‌شود: رویکرد از بالا به پایین، متشکل از یک بانک مرکزی جهانی (یا تعداد کمی از بانک‌های مرکزی منطقه‌ای رقابتی) که از نظر سیاسی غیرممکن است، و یک رویکرد از پایین به بالا که متشکل از بلوک کشورهایی است که دلاری شدن یا یورویی شدن را انتخاب کرده‌اند. اموری این چنینی، اقتصادها را قادر می‌سازد تا سیاست‌های داخلی انبساطی را دنبال کنند زیرا دیگر با محدودیت تعادل خارجی مواجه نخواهند شد.
نرخ تبدیل ارز می تواند بر تجارت کالا، رشد اقتصادی، جریان سرمایه، تورم و نرخ بهره تاثیر بگذارد. نمونه‌هایی از حرکت‌های بزرگ ارزی که بر بازارهای مالی تأثیر می‌گذارند عبارتند از: بحران مالی آسیایی و کاهش تجارت حمل و نقل ین ژاپن. سرمایه گذاران باید ریسک ارز خارجی خود را از طریق ابزارهایی مانند قراردادهای آتی، معاملات آتی و اختیار معامله پوشش دهند و "محمد مساح" در "بنیادهای اقتصادی در بازار ارز"، اصولی را که اقتصاد بر پایه‌ی آن در بازار ارز پیش می‌رود، به خواننده آموزش می‌دهد.

کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز

دسته بندی های کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز
قسمت هایی از کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز (لذت متن)
مبادله در بازار ارز به شکل امروزی آن صنعت دیرپایی نیست، در این میان یادگیری بیشتر و پیشرفت نزد معامله گران ایرانی جالب توجه بوده است. از آنجایی که دانش اقتصاد نقش محوری در تعیین نرخهای مبادله ارز دارد همزمان با گسترش تحلیل بازارهای مالی نیاز به بهره گیری از رویکرد بنیادی، پیش از پیش احساس می شود. تورم، اشتغال، اختلاف نرخ بهره و کـسری های تجاری تنها بخش کوچکی از نماگرهای قابل بررسی هستند. چالش واقعی برای سرمایه گذاری خصوصی در مبادله ی ارز لحظه ای است که حقایق و واقعیت های بازار ارز از راه می رسند و داد و ستد ها بر اساس آن شکل می گیرد. به راستی محیط بازار علاوه بر رابطه ها، معادلات ریاضی، خطوط و منحنی های هندسی به چیزهای بیشتری نیاز دارد وبه طور ساده باید گفت: «بازار فراتر از اینها را خواستار است.» در کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز هدف اصلی آشنایی با تجزیه و تحلیل بنیادی است تا بدان وسیله توانایی تفسیر داده های اقتصادی و تاثیرات آن بر روی داد و ستدهای جهانی ارز ایجاد گردد.