کتاب شب که میشه کلاغا

Shab ke mishe kalagha
کد کتاب : 59429
شابک : 978-6001757600
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شب که میشه کلاغا اثر عباسعلی سپاهی یونسی

کتاب «شب که میشه کلاغا» از 14 شعر تشکیل شده است: بادکنک من، کلاغا، تاکسی بابا، باد کوچولو، بخاری، برف، کلاغ مسافر، شیلنگ، پنجره ها، خدا، خانم قوری، دریا، ساحل و گنجشکا. عباسعلی سپاهی یونسی در این اشعار برای فهم راحت مخاطبش، مثال‌هایی را عنوان کرده که می‌تواند جذاب باشد. مثلا در همان شعر اول، بادکنک من، شاعر داستان ساده و سرراست شادی را به بهترین نحو بیان می‌کند یعنی می‌گوید که می‌توان به راحتی کسی را شاد کرد حتی با یک کار ساده و بدون خرج. بادکنک این شعر، باد ندارد و باد به راحتی آن را باد می‌کند و هم خود بادکنک شاد می‌شود هم صاحبش.
«شب که میشه کلاغا» از این دست مضامین زیاد دارد و نکاتی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد که شاید اگر ما بخواهیم برای‌شان توضیح دهیم زمان زیادی طلب کند. مثلا در شعر کلاغا، شاعر به این نکته اشاره می‌کند که رخت خواب کلاغ‌ها همان جا بالای درخت است و نکاتی از این دست. بیشتر شعرهای این اثر در قالب چهارپاره و برای گروه سنی خردسالان سروده شده است. در محتوای شعرها هم سعی شده موضوعاتی انتخاب شوند که کودکان آنها را در دنیای پیرامون خود و با ارتباط به سبک خودشان درک می کنند.

کتاب شب که میشه کلاغا

عباسعلی سپاهی یونسی
عباسعلی سپاهی یونسی در سال 1354 در روستای یونس متولد شد که نزدیک شهر گناباد قرار دارد. او تاکنون اشعار زیادی سروده و کتاب های بسیاری چاپ کرده است که اسم بعضی کتاب هایش، راه رفتن زیر باران، روستای من و 9 سالگی مبارک، جبهه در یک آلبوم، همای رحمت، صبح صادق، با لبخندهایت آشنا هستم، صبح و سیب است، که این دو کتاب آخر در جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیده شده است.