کتاب زن در چشم و دل محمد (ص)

Women
کد کتاب : 65037
شابک : 978-6005365269
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 خرداد

معرفی کتاب زن در چشم و دل محمد (ص) اثر علی شریعتی


خانواده در تمامی جوامع با فرهنگ‌های گوناگون دارای اهمیت است. اهمیت جایگاه خانواده تا به آن‌جاست که غرب، پس از ده‌ها سال تجربه‌ی تلخ درباره‌ی تزلزل جایگاه خانواده، بار دیگر در صدد احیای خانواده برآمده است؛ خانواده اولین جایگاهی است که در آن تربیت فرزندان، آرامش، سلامت جسم و روان، تبادل فکر و اندیشه و به طور کلی رشد عقلانی، جسمانی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی تمام اعضای خانواده تامین می‌شود. از جمله مباحث مطرح درباره‌ی خانواده، مدیریت خانواده، مفهوم تعادل و عدم تعادل در خانواده، جایگاه زن و مرد و... است. نگارنده در این کتاب سعی دارد با نگاهی اجمالی به رفتار مستقیم و غیرمستقیم پیامبر اسلام (ص) درباره‌ی جنبه‌های گوناگون زندگی، اهمیت تشکیل خانواده را هرچه بیش‌تر بر خوانندگان روشن سازد.
علی شریعتی مزینانی مشهور به دکتر علی شریعتی استاد تاریخ، سخنران، نویسنده، اسلام‌شناس، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران بود. او از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد.
وی از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۱ سخنرانی‌هایی در حسینه ارشاد می‌کرد که پس از نفی وجود نهاد روحانیت در اسلام مورد غضب روحانیت شیعه قرار گرفت و ساواک از ادامه سخنرانی‌های او جلوگیری کرد.
شریعتی علاوه بر تأثیر بر انقلاب ایران، به‌ دلیل فعالیت برای احیای مذهب و سنت در جامعه و سخنرانی علیه سلطنت پهلوی نیز شهرت دارد. از زمان انقلاب تاکنون مراسم زیادی به یاد او برگزار شده‌ است و نقدهایی پیرامون آثار، آراء و تأثیر او بر چند دهه از تاریخ معاصر ایران وجود دارد.

کتاب زن در چشم و دل محمد (ص)

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
دسته بندی های کتاب زن در چشم و دل محمد (ص)