کتاب لوامع الاسرار فی شرح مطالع الانوار

Lavame' alAsrar
کد کتاب : 67281
مترجم :
شابک : 978-9640367100
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 780
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب لوامع الاسرار فی شرح مطالع الانوار اثر قطب الدین محمدبن محمد الرازی

اصل او از ورامین از مضافات ری بوده است و به همین جهت به رازی شهرت یافت. رازی پس از تحصیل علوم مقدماتی نزد قاضی عضدالدین ایجی مولف کتاب مواقف و علامه حلی، علوم معقول و منقول را آموخت و در منطق و فلسفه تخصص یافت. میرسید شریف جرجانی، سعدالدین تفتازانی و شهید اول نزد رازی شاگردی کردند. شهید اول، قطب رازی را بزرگ‌ ترین شاگرد علامه می‌داند.
المحاکمات بین شرحی الاشارات، تحریر القواعد المنطقیه فی شرح الشمسیه و لوامع الاسرار فی شرح مطالع الانوار از آثار معروف قطب الدین رازی است.
لوامع الأسرار فی شرح مطالع الأنوار از مهم‌ترین کتابهای مفصل منطقی است که مورد توجه منطق‌دانان و فیلسوفان مسلمان بوده و هست. این کتاب شرحی است بر مطالع الانوار سراج الدین محمود بن ابی بکر ارموی. قطب رازی در این کتاب تحت تأثیر چهار شخصیت بزرگ منطقی: ابن سینا، فخر رازی، خونجی و خواجه نصیر است و میان آرای اختلافی آنها به داوری می‌نشیند. کتاب مطالع الانوار مهم‌ترین اثر منطقی سراج‌الدین ارموی از منطق‌دانان بنام قرن هفتم و معاصر منطق‌دانان بزرگی چون افضل‌الدین خونجی، اثیرالدین ابهری، خواجه نصیرالدین طوسی و نجم الدین عمر کاتبی قزوینی است. بخش منطق این کتاب بارها در ایران به چاپ رسیده است.

کتاب لوامع الاسرار فی شرح مطالع الانوار

دسته بندی های کتاب لوامع الاسرار فی شرح مطالع الانوار